• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 15 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 90 päivää sitten

Virheiden raportointi

18.11.2013 09:06 #21 : Huoleton
Vastaus käyttäjältä Huoleton aiheessa Virheiden raportointi

Darkki kirjoitti:

Huoleton kirjoitti: En saa seuraamistani aiheista sähköposteja. Tai saan noin kolme, mutta sitten sähköpostit loppuvat, jos en itse kirjoita väliin mitään.

Olen tykännyt seurata minua kiinnostavia aiheita, vaikkei itsellä olisikaan aina asiaa sinne jokaisen kommentin väliin tai pitkiinkään aikoihin. Uusien viestin tullessa sähköpostiin ne on ollut näppärä lukea vaikkapa junassa, jossa sisäänkirjautuminen forumille-> oikean sivun etsiminen yms on vähän tuskaisampaa.

Asetus oli alunperin ajateltu, että käyttäjälle lähetetään tietysti viestiketjusta vain ensimmäinen viesti kun ketjuun on tullut päivitys ja käyttäjä ei välissä ole kirjautunut sivustolle. Muutin tämän nyt niin, että jokaisesta päivityksestä kyseiseen ketjuun tulee käyttäjälle sähköposti. Ongelma voi kuitenkin olla, että näitä sähköposteja alkaa lähteä palvelimelta todella paljon, jolloin muut sähköpostipalvelimet kuvittelevat Risingshadow'n olevan spämmiserveri.

Jos saan muilta käyttäjiltä ilmoituksia, että viestejä tulee taas tämän jälkeen aivan liikaa, niin palautan asetuksen entiselleen.

Kiitos. Ymmärrän kyllä, jos muut tahtovat toisin.

19.11.2013 13:30 #22 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Virheiden raportointi
Kirjasto ei aina näytä tykkäyksiäni. Tai siis, näkyy että arvostelusta on tykätty, mutta "Kirjahyllyjen tapahtumissa" ei näy mitään kuten ei myöskään omassa kirjahyllyssä. Joskus tämäkin toimiihyvin, joskus ei.

28.11.2013 08:37 - 28.11.2013 08:37 #23 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Virheiden raportointi
Minun on nyt pakko valittaa siitä, että jokaisesta vastauksesta tulee sähköpostiviesti. Ymmärrän kyllä hyvin Huolettoman kannan, se on helppoa nopeasti katsoa sähköpostista tullut uusi viesti kuin hakea oikeata sivua Risingista. Mutta ongelmaksi se tulee siinä vaiheessa kun seuraa useaa aihetta, joista muutama on varsin suosittu. Sähköpostilaatikkoon kun kolahtaa illan ja yön aikana 20-40 viestiä, niiden kaikkien muiden ohessa. Onhan se helppoa hakea uusien viestien lomasta ne muut kuin Risingin viestiketjuviestit, mutta silti välillä aikaa vievää.

Voisin tietysti lakata seuraamasta viestiketjuja, mutten tahtoisi sitäkään tehdä. Minulle kun riittää useimmiten vain se tieto, että johonkin seuraamaani ketjuun on vastattu, sillä useimmiten olen sellaisen laitteen vieressä, jolla on helppo mennä katsomaan oikealle foorumille ne tulleet uudet viestit. Ei tähän olisi olemassa mitään kompromissiratkaisua (minun ja Huolettoman tahtomiin asioihin)? Tietysti, jos olen ainoa jota viestitulva sähköpostissa häiritsee, niin silloin tässä ei ole mitään ongelmaa, kykenen kyllä sopeutumaan tilanteeseen.

Viimeksi muokattu: 28.11.2013 08:37 Emelie.

28.11.2013 09:06 #24 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
Et ole ongelman kanssa yksin Emelie. Kuten sanoin, että jos saan ilmoituksia, että asetukset muuttaminen aiheuttaa liian suurta viestitulvaa, niin palautan asetukset entiselleen.

Siispä jatkossa jos käyttäjä seuraa jotain viestiketjua, niin hänelle lähetetään vain ensimmäinen uusi viesti sähköpostiin muistutuksena, että kyseiseen ketjuun on tullut uusia viestejä. Käyttäjän kirjautuessa sivustolle hän saa taas jatkossa yhden muistutuksen näistä viestiketjuista.

01.12.2013 17:27 #25 : Radoxeald
Vastaus käyttäjältä Radoxeald aiheessa Virheiden raportointi

Tuollaista se herjaa kun yritän muuttaa profiilissa avataria/allekirjoitusta/mitä tahansa muuta paitsi käyttäjätunnusta. Vai onko profiilin muokkaamisessa tehtävä muutakin kuin vaihtaa asetukset ja painaa "tallenna"?

01.12.2013 18:55 - 01.12.2013 19:52 #26 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
Käyttäjätunnuksesi (ei siis nimimerkkisi) sisältää väliviivan. Aiemmin sivustolle on voinut tehdä tunnuksia erikoismerkeillä ja väliviivoilla, mutta tämä ei valitettavasti ole enää uudessa versiossa mahdollista. Vanhat tunnukset kyllä toimivat, mutta muokatessa käyttäjätunnuksen tarkistus antaa vanhasta tunnuksesta virheilmoituksen. Muuta käyttäjätunnuksesi ilman väliviivaa ja pystyt tallentamaan ja muokata profiilisi tietoja taas normaalisti.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 01.12.2013 19:52 Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Radoxeald

16.12.2013 22:02 #27 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Virheiden raportointi
Liekö tiedossa oleva ongelma jo, mutta kirjahyllyjen sisältöä ei pysty tarkastelemaan, ei oman eikä muiden.
Kun yrittää mennä esim. oman kirjahyllyn viimeiset tapahtumat osiossa toiselle sivulle tulee virheviesti ”User ei löytynyt. Kokeile hakua.” Kun yrittää mennä luetut kirjat osiossa toiselle sivulle tulee tyhjää.

17.12.2013 01:02 #28 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Virheiden raportointi
Asia on tiedossa, virheet johtuivat Darkin tekemistä tietokantalinkkiparannuksista, ja niitä korjataan ehtimisen mukaan. Toivottavasti muutaman päivän sisällä olisivat hoidossa.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

• Elthadora
  • Elthadora hahmo
  • Poissa
  • Miten se nyt menikään... "Hiljainen, usein yksinäinen, pieni olento. Ei ikinä opi tietämään, mitä todella tahtoo, koska pitää melkein kaikesta, eikä halua menettää mitään." -Elthadora '06
17.12.2013 10:12 - 17.12.2013 10:13 #29 : Elthadora
Vastaus käyttäjältä Elthadora aiheessa Virheiden raportointi
Käyttäjälista toimii minulla jotenkin oudosti.
Jos klikkaan sen järjestämään käyttäjät vaikka viestimäärän mukaan (suurin ylimpänä) ja menen sitten seuraavalle sivulle, kääntyy koko lista nurinpäin eli niin, että suurin viestimäärä löytyykin viimeiseltä sivulta.
Tämän kanssa elää kyllä, mutta on se hieman hämmentävää.
Viimeksi muokattu: 17.12.2013 10:13 Elthadora.

17.12.2013 10:58 - 17.12.2013 14:35 #30 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
Juu tuo ongelma on tiedossa ja johtuu kirjatietokannan linkkien uusimisesta. Tällä hetkellä eivät vielä sivutukset ym. toimi kunnolla kirjatietokannan listauksissa.

Koitan saada nämä kuntoon lähiaikoina.

Muoks: nämä ongelmat korjattu. Sivut pitäisi toimia taas normaalisti.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 17.12.2013 14:35 Darkki.

19.01.2014 17:30 #31 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Virheiden raportointi
Oman kirjahyllyn kirjasuositusten näytä lisää-linkki ei toimi. Se vain lataa kirjahyllyn etusivun eikä näytä muita kirjasuosituksia. Kokeilin kahdella eri selaimella.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Darkki

21.01.2014 10:17 #32 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
^ nyt pitäisi linkin taas toimia.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

17.02.2014 15:03 #33 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Virheiden raportointi
Näen itseni sivupalkissa, ylhäällä ja sivulla on "Tervetuloa, The Big Bad Wolf"-teksti ja kaikki normaalit linkit omaan kirjahyllyyn yms, mutta profiilissa olen merkitty poissaolevaiseksi...?

19.02.2014 20:34 - 19.02.2014 20:41 #34 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
Viimeisin tietoturvapäivitys nähtävästi hieman sotki tuota paikalla tietoa viestien profiilitiedoista. Yleinen ongelma joka korjautuu seuraavassa päivityksessä. Yritän saada tuon kuntoon tässä lähiaikoina.

Tehty pieni päivitys. Jos näyt vielä profiilitiedoissa poissaolevana, niin kannattaa kokeilla kirjautua ulos sivustolta ja uudelleen sisälle. Tämän pitäisi korjata paikallaolotietosi taas kuntoon.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 19.02.2014 20:41 Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

07.04.2014 15:31 #35 : Tero
Vastaus käyttäjältä Tero aiheessa Virheiden raportointi
Lukupiirin "merkitse kaikki luetuksi" -linkki ei toimi oikein. Lukupiirin ketjulistauksessa poistuu kyllä "uusia"-linkki, mutta ylempien tasojen otsikkonäkymässä näkyy kuitenkin Lukupiirin kohdalla uusia ketjuja, kunnes on käynyt vierailemassa jokaisessa ketjussa erikseen.

14.05.2014 15:12 #36 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Virheiden raportointi
Olenko ainoa, jolla on seuraava ongelma:

Vasemmalla olevasta valikkopalkista katoavat tekstit välittömästi, kun sivun lataus on saatu loppuun asti. Myöskin topikkien nimet foorumin puolella katoilevat vähän väliä.

Pitää ladata sivua uudelleen ja uudelleen, että valikon ja foorumin linkit saa näkyviin edes hetkeksi, että edes tietää, mihin aiheeseen tai osioon foorumia on menossa.

Mistähän tämä voi johtua?

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

06.11.2014 00:26 #37 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Virheiden raportointi
Minulla on hiljattain ollut ongelmia käyttäjien kirjoittamien kirja-arvioiden kanssa. Jos tekstissä on "juonipaljastuksia - klikkaa tästä" -varoitus, niin punaisen linkin klikkaaminen ei suinkaan avaa arviota, vaan heittää ainoastaan takaisin sivun yläreunaan.

Käytän Firefoxia, jos sattuu olemaan jotenkin selainriippuvainen ongelma.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

06.11.2014 07:53 - 06.11.2014 09:10 #38 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
Selaimesi ei ole ladannut Risingin uutta päivitettyä tyylitiedostoa. Paina shift+f5 tai shift+klikkaa selaimen sivun päivitystä, jolloin selain lataa palvelimelta tyylitiedoston uudelleen.

Ongelman pitäisi poistua.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 06.11.2014 09:10 Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: StaCa

• Ageha
  • Ageha hahmo
  • Poissa
  • "And it's funny how I imagined /That I could win this, win this fight /But maybe it isn't all that funny /That I've been fighting all my life /But maybe I have to think it's funny /If I wanna live before I die"
15.11.2014 16:36 #39 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Virheiden raportointi
Jos tahdon katsoa kirjahyllystäni omistamiani kirjoja ja laittaa ne järjestykseen antamieni arvosanojen mukaan, en pysty näkemään kuin ensimmäisen sivun. Kun klikkaan toiselle sivulle, linkki heittää minut kirjaston etusivulle. :huh: Koska sivuja on vain kaksi, ongelma tietysti ratkeaisi jos voisin järjestää ne huonoimmasta parhaimpaan -järjestyksen lisäksi myös parhaimmasta huonoimpaan, mutta koska suunnan vaihto ei ilmeisesti ole käytössä kirjahyllypuolella ollenkaan, tämä kävi nyt vähän harmilliseksi. Jos katson listaa, jossa näkyy kaikki lukemani kirjat pelkkien omistettujen sijaan, tätä kirjaston etusivulleheittämisongelmaa ei ole.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

22.12.2014 09:52 #40 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Virheiden raportointi
Kun klikkaa kenen tahansa profiilin auki, ei näe viimeksi lähetettyjä viestejä tai itseltä seurannassa olevia juttuja tms. Teksti "Viestit" näkyy kyllä. Onko ongelma kännykässä (ennen toiminut loistavasti)?

Uusin jäsen: Taina Rytkönen