Virheiden raportointi

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
18.11.2013 09:06 #21

Darkki kirjoitti:

Huoleton kirjoitti: En saa seuraamistani aiheista sähköposteja. Tai saan noin kolme, mutta sitten sähköpostit loppuvat, jos en itse kirjoita väliin mitään.

Olen tykännyt seurata minua kiinnostavia aiheita, vaikkei itsellä olisikaan aina asiaa sinne jokaisen kommentin väliin tai pitkiinkään aikoihin. Uusien viestin tullessa sähköpostiin ne on ollut näppärä lukea vaikkapa junassa, jossa sisäänkirjautuminen forumille-> oikean sivun etsiminen yms on vähän tuskaisampaa.

Asetus oli alunperin ajateltu, että käyttäjälle lähetetään tietysti viestiketjusta vain ensimmäinen viesti kun ketjuun on tullut päivitys ja käyttäjä ei välissä ole kirjautunut sivustolle. Muutin tämän nyt niin, että jokaisesta päivityksestä kyseiseen ketjuun tulee käyttäjälle sähköposti. Ongelma voi kuitenkin olla, että näitä sähköposteja alkaa lähteä palvelimelta todella paljon, jolloin muut sähköpostipalvelimet kuvittelevat Risingshadow'n olevan spämmiserveri.

Jos saan muilta käyttäjiltä ilmoituksia, että viestejä tulee taas tämän jälkeen aivan liikaa, niin palautan asetuksen entiselleen.

Kiitos. Ymmärrän kyllä, jos muut tahtovat toisin.

19.11.2013 13:30 #22

Kirjasto ei aina näytä tykkäyksiäni. Tai siis, näkyy että arvostelusta on tykätty, mutta "Kirjahyllyjen tapahtumissa" ei näy mitään kuten ei myöskään omassa kirjahyllyssä. Joskus tämäkin toimiihyvin, joskus ei.

Emelie vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
28.11.2013 08:37 #23

Minun on nyt pakko valittaa siitä, että jokaisesta vastauksesta tulee sähköpostiviesti. Ymmärrän kyllä hyvin Huolettoman kannan, se on helppoa nopeasti katsoa sähköpostista tullut uusi viesti kuin hakea oikeata sivua Risingista. Mutta ongelmaksi se tulee siinä vaiheessa kun seuraa useaa aihetta, joista muutama on varsin suosittu. Sähköpostilaatikkoon kun kolahtaa illan ja yön aikana 20-40 viestiä, niiden kaikkien muiden ohessa. Onhan se helppoa hakea uusien viestien lomasta ne muut kuin Risingin viestiketjuviestit, mutta silti välillä aikaa vievää.

Voisin tietysti lakata seuraamasta viestiketjuja, mutten tahtoisi sitäkään tehdä. Minulle kun riittää useimmiten vain se tieto, että johonkin seuraamaani ketjuun on vastattu, sillä useimmiten olen sellaisen laitteen vieressä, jolla on helppo mennä katsomaan oikealle foorumille ne tulleet uudet viestit. Ei tähän olisi olemassa mitään kompromissiratkaisua (minun ja Huolettoman tahtomiin asioihin)? Tietysti, jos olen ainoa jota viestitulva sähköpostissa häiritsee, niin silloin tässä ei ole mitään ongelmaa, kykenen kyllä sopeutumaan tilanteeseen.

Viimeksi muokattu: 28.11.2013 08:37 : Emelie.

28.11.2013 09:06 #24

Et ole ongelman kanssa yksin Emelie. Kuten sanoin, että jos saan ilmoituksia, että asetukset muuttaminen aiheuttaa liian suurta viestitulvaa, niin palautan asetukset entiselleen.

Siispä jatkossa jos käyttäjä seuraa jotain viestiketjua, niin hänelle lähetetään vain ensimmäinen uusi viesti sähköpostiin muistutuksena, että kyseiseen ketjuun on tullut uusia viestejä. Käyttäjän kirjautuessa sivustolle hän saa taas jatkossa yhden muistutuksen näistä viestiketjuista.

Radoxeald
Radoxeald vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
01.12.2013 17:27 #25

Tuollaista se herjaa kun yritän muuttaa profiilissa avataria/allekirjoitusta/mitä tahansa muuta paitsi käyttäjätunnusta. Vai onko profiilin muokkaamisessa tehtävä muutakin kuin vaihtaa asetukset ja painaa "tallenna"?

01.12.2013 18:55 #26

Käyttäjätunnuksesi (ei siis nimimerkkisi) sisältää väliviivan. Aiemmin sivustolle on voinut tehdä tunnuksia erikoismerkeillä ja väliviivoilla, mutta tämä ei valitettavasti ole enää uudessa versiossa mahdollista. Vanhat tunnukset kyllä toimivat, mutta muokatessa käyttäjätunnuksen tarkistus antaa vanhasta tunnuksesta virheilmoituksen. Muuta käyttäjätunnuksesi ilman väliviivaa ja pystyt tallentamaan ja muokata profiilisi tietoja taas normaalisti.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 01.12.2013 19:52 : Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Radoxeald

Eija
Eija vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
16.12.2013 22:02 #27

Liekö tiedossa oleva ongelma jo, mutta kirjahyllyjen sisältöä ei pysty tarkastelemaan, ei oman eikä muiden.
Kun yrittää mennä esim. oman kirjahyllyn viimeiset tapahtumat osiossa toiselle sivulle tulee virheviesti ”User ei löytynyt. Kokeile hakua.” Kun yrittää mennä luetut kirjat osiossa toiselle sivulle tulee tyhjää.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
17.12.2013 01:02 #28

Asia on tiedossa, virheet johtuivat Darkin tekemistä tietokantalinkkiparannuksista, ja niitä korjataan ehtimisen mukaan. Toivottavasti muutaman päivän sisällä olisivat hoidossa.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Elthadora
Epäkuollut
Elthadora vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
17.12.2013 10:12 #29

Käyttäjälista toimii minulla jotenkin oudosti.
Jos klikkaan sen järjestämään käyttäjät vaikka viestimäärän mukaan (suurin ylimpänä) ja menen sitten seuraavalle sivulle, kääntyy koko lista nurinpäin eli niin, että suurin viestimäärä löytyykin viimeiseltä sivulta.
Tämän kanssa elää kyllä, mutta on se hieman hämmentävää.

Viimeksi muokattu: 17.12.2013 10:13 : Elthadora.

17.12.2013 10:58 #30

Juu tuo ongelma on tiedossa ja johtuu kirjatietokannan linkkien uusimisesta. Tällä hetkellä eivät vielä sivutukset ym. toimi kunnolla kirjatietokannan listauksissa.

Koitan saada nämä kuntoon lähiaikoina.

Muoks: nämä ongelmat korjattu. Sivut pitäisi toimia taas normaalisti.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 17.12.2013 14:35 : Darkki.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
19.01.2014 17:30 #31

Oman kirjahyllyn kirjasuositusten näytä lisää-linkki ei toimi. Se vain lataa kirjahyllyn etusivun eikä näytä muita kirjasuosituksia. Kokeilin kahdella eri selaimella.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Darkki

21.01.2014 10:17 #32

^ nyt pitäisi linkin taas toimia.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

17.02.2014 15:03 #33

Näen itseni sivupalkissa, ylhäällä ja sivulla on "Tervetuloa, The Big Bad Wolf"-teksti ja kaikki normaalit linkit omaan kirjahyllyyn yms, mutta profiilissa olen merkitty poissaolevaiseksi...?

19.02.2014 20:34 #34

Viimeisin tietoturvapäivitys nähtävästi hieman sotki tuota paikalla tietoa viestien profiilitiedoista. Yleinen ongelma joka korjautuu seuraavassa päivityksessä. Yritän saada tuon kuntoon tässä lähiaikoina.

Tehty pieni päivitys. Jos näyt vielä profiilitiedoissa poissaolevana, niin kannattaa kokeilla kirjautua ulos sivustolta ja uudelleen sisälle. Tämän pitäisi korjata paikallaolotietosi taas kuntoon.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 19.02.2014 20:41 : Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

Tero
Teknikko
Tero vastasi aiheeseen: Merkitse luetuksi
07.04.2014 15:31 #35

Lukupiirin "merkitse kaikki luetuksi" -linkki ei toimi oikein. Lukupiirin ketjulistauksessa poistuu kyllä "uusia"-linkki, mutta ylempien tasojen otsikkonäkymässä näkyy kuitenkin Lukupiirin kohdalla uusia ketjuja, kunnes on käynyt vierailemassa jokaisessa ketjussa erikseen.

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
14.05.2014 15:12 #36

Olenko ainoa, jolla on seuraava ongelma:

Vasemmalla olevasta valikkopalkista katoavat tekstit välittömästi, kun sivun lataus on saatu loppuun asti. Myöskin topikkien nimet foorumin puolella katoilevat vähän väliä.

Pitää ladata sivua uudelleen ja uudelleen, että valikon ja foorumin linkit saa näkyviin edes hetkeksi, että edes tietää, mihin aiheeseen tai osioon foorumia on menossa.

Mistähän tämä voi johtua?

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

StaCa
StaCa vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
06.11.2014 00:26 #37

Minulla on hiljattain ollut ongelmia käyttäjien kirjoittamien kirja-arvioiden kanssa. Jos tekstissä on "juonipaljastuksia - klikkaa tästä" -varoitus, niin punaisen linkin klikkaaminen ei suinkaan avaa arviota, vaan heittää ainoastaan takaisin sivun yläreunaan.

Käytän Firefoxia, jos sattuu olemaan jotenkin selainriippuvainen ongelma.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

06.11.2014 07:53 #38

Selaimesi ei ole ladannut Risingin uutta päivitettyä tyylitiedostoa. Paina shift+f5 tai shift+klikkaa selaimen sivun päivitystä, jolloin selain lataa palvelimelta tyylitiedoston uudelleen.

Ongelman pitäisi poistua.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 06.11.2014 09:10 : Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: StaCa

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
15.11.2014 16:36 #39

Jos tahdon katsoa kirjahyllystäni omistamiani kirjoja ja laittaa ne järjestykseen antamieni arvosanojen mukaan, en pysty näkemään kuin ensimmäisen sivun. Kun klikkaan toiselle sivulle, linkki heittää minut kirjaston etusivulle. :huh: Koska sivuja on vain kaksi, ongelma tietysti ratkeaisi jos voisin järjestää ne huonoimmasta parhaimpaan -järjestyksen lisäksi myös parhaimmasta huonoimpaan, mutta koska suunnan vaihto ei ilmeisesti ole käytössä kirjahyllypuolella ollenkaan, tämä kävi nyt vähän harmilliseksi. Jos katson listaa, jossa näkyy kaikki lukemani kirjat pelkkien omistettujen sijaan, tätä kirjaston etusivulleheittämisongelmaa ei ole.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

22.12.2014 09:52 #40

Kun klikkaa kenen tahansa profiilin auki, ei näe viimeksi lähetettyjä viestejä tai itseltä seurannassa olevia juttuja tms. Teksti "Viestit" näkyy kyllä. Onko ongelma kännykässä (ennen toiminut loistavasti)?

Mikael
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson