Virheiden raportointi

21.11.2015 13:43 - 21.11.2015 13:45 #81 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Virheiden raportointi
Foorumin etsi-toiminto menee jotenkin jumiin ainakin itselläni ennen kuin sen nollaa. Eli siis kun haen ensin vaikka sanalla 'piirtopöydän', saan vastaukseksi kaksi viestiä, joissa sana esiintyy. Mutta sen jälkeen, kun palaan hakuun esim. selaimen takaisin-painikkeella tai menemällä keskustelujen etusivulle ja sen jälkeen valitsemalla yläpalkista etsimistoiminnon uudelleen, avautuukin tyhjä sivu otsikon Tarkennettu haku alle, eikä hakukenttiä. Tästä pääsee kyllä eroon klikkaamalla oikean laidan rastia (joka ilmeisesti nollaa haun), mutta ei varmaankaan ole tarkoituksellinen ominaisuus.

Lisäksi haussa eivät toimi yleiset hakuoperaattorit, kuten tähdellä katkaisu, mutta en tiedä, onko tarkoituskaan?
Viimeksi muokattu: 21.11.2015 13:45 pihlajapuu. Syy: Täsmennetty ongelmaa

21.11.2015 14:27 #82 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
Foorumi, eli Kunenan softa on ulkopuolisen tahon kehittämä järjestelmä, johon on tulossa suuri päivitys taas 2kk sisällä. Toivottavasti se taas parantaa keskustelualueen käyttöä. Itse en pysty teknisesti hirveästi rakentamaan/korjaamaan tuota, koska muuten tulevat päivitykset eivät taas enää toimisi.

Hakusivuista sen verran, että yleensä ei ole suositeltavaa käyttää haun jälkeen selaimen takaisin-painiketta. Se yleensä aiheuttaa lähes kaikissa hakusivuissa jotain ongelmia.

• Strato hahmo
  • Strato
21.11.2015 14:46 #83 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Virheiden raportointi

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

21.11.2015 15:01 - 21.11.2015 15:02 #84 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Virheiden raportointi
Darkki, niin siis tuota ilmenee kaikilla tavoilla hakuun uudelleen mentäessä miulla, myös silloin, jos vaikka tosiaan klikkaa itsensä hakutuloksista viestiketjuun, sitten etusivulle ja sieltä valitsee uudelleen Etsi, kun kuvittelee menevänsä tekemään uutta hakua.

(PC ja selain on Firefox, tiedä sit, onko sillä jotain merkitystä asiaan...)
Viimeksi muokattu: 21.11.2015 15:02 pihlajapuu.

21.11.2015 15:07 #85 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

Strato kirjoitti: Synkronoidessa englannin kielisen sivun kirjahyllyä tämän sivun kanssa, kirja War Masters Gate (Adrian Tchaikovsky) synkronoituu vääräksi kirjaksi ( Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1) - Darren Shan, Takahiro Arai) suomenkielisellä sivulla. Myöskin tähtien lukumäärä on väärä, englanninkielisellä sivulla annoin 5 tähteä, täällä puolestaan näyttää 4 tähteä, vaikka onkin väärälle kirjalle.

Korjattu tuo linkitys suomi/enkkupuolen kanssa. Jatkossa arvosanat pitäisi päivittyä oikein noiden kirjojen osalta.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

• StaCa hahmo
  • StaCa
23.11.2015 23:25 #86 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Virheiden raportointi
(Kiitokset uudistuksesta, koneella sivu on oikein kiva, mutta)
En onnistu käyttämään tätä ollenkaan mobiiliselaimella (Android, UC Browser). Ei skaalaudu, vaikka mitä tekisi. Yläreunan valikot eivät näy, eivät myöskään keskustelut kokonaan. Ja niin päin pois.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

23.11.2015 23:38 #87 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Virheiden raportointi
^ Ootko kokeillut muilla selaimilla? Mun Android + Firefox -yhdistelmä toimii ihan mallikkaasti.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen
24.11.2015 16:41 #88 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Virheiden raportointi

24.11.2015 18:05 - 24.11.2015 18:19 #89 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

StaCa kirjoitti: (Kiitokset uudistuksesta, koneella sivu on oikein kiva, mutta)

Olen pyrkinyt rakentamaan sivut mahdollisimman standarderilla html-koodeilla, jotta sivut toimisivat mahdollisimman monella selaimella samalla tavalla. Sivujen taustalla on CMS-järjestelmänä Joomla, joka käyttää Gantry frameworkia. Tuo Gantry on juuri se, joka tekee sivut responsiivisiksi ja mahdollistaa sivujen skaalautumisen eri päätelaitteille.

Gantry5 on testattu toimivan selaimilla:
Google Chrome 41+
Firefox 36+
Safari 8+
Opera 28+
Internet Explorer 10+ (9 supported at limited capacity)

Sen sijaan Gantry5 sivuilla on tietoa Androidin selaimista seuraavasti:

Due to the wide range of variances between default browsers on the Android platform, we are unable to accurately test and list all of the possible regional, carrier, and manufacturer software variables. We recommend an updated Chrome browser for Android as it provides a more consistent experience. Support for flex is the most likely sign of whether or not a browser will work with Gantry 5.

Lähde: docs.gantry.org/gantry5/basics/system-requirements

Jos sivut eivät tunnu toimivan oikein tai ulkoasu näyttää muuten oudolta, niin kannattaa ensimmäisenä selaimesta tyhjentää välimuisti tai pakottaa selain lataamaan uudelleen tiedostot ctrl+f5. Jos tuokaan ei auta, niin tarkista onko selaimesi oheisessa listassa tuettuna selaimena. Jos selaimesi on vanhempi niin selain kannattaa ehdottomasti päivittää. Jos selainta taas ei ole listattu lainkaan ja sivut eivät toimi kunnolla, niin suosittelen käyttämään sivuja jollakin ohessa listatuista selaimista.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 24.11.2015 18:19 Darkki.

24.11.2015 18:15 #90 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

Eija kirjoitti: Oman tai jonkun muun kirjahyllyn kautta kun klikkaa "Kirja-arvioita" painikkeesta, avautuu käyttäjän kirja-arviot. Yksittäinen arvio on typistetty kahteen riviin ja kun klikkaa ”lue lisää” pitäisi avautua loput kyseisestä arviosta. Nyt se toimii ensimmäisen arvion kohdalla OK, mutta jos klikkaa ”lue lisää” muista kuin ensimmäisestä arviosta laajenee ensimmäinen arvio eikä haluttu arvio.

Korjattu.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Eija

• Warghast hahmo
  • Warghast
27.11.2015 04:39 #91 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Virheiden raportointi

27.11.2015 11:29 - 27.11.2015 11:31 #92 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

Warghast kirjoitti: tiedä mahtaako olla jossain omissa tai gmailin asetuksissa joku bitti vinossa mutta näyttäisi siltä, että minä en saa sähköpostiin viestejä noista ketjuista, jotka olen laittanut seurattaviksi.. ainakin sähköposti osoite on oikein omissa tiedoissa

Hmm... testailin tuon toimintaa ja sain ainakin nyt itselleni merkattuun viestiketjun seurantaan sähköposti-ilmoituksen. Tarkista omasta profiilistasi seuranta välilehdeltä, että mitä ketjuja/kategorioita seuraat. Huomioithan, että kategorioiden seurannoista tulee vain viesti uusista perustetuista viestiketjuista, ei siis enää viestiketjuihin vastauksista. Taas viestiketjujen seurannasta tulee ensimmäisestä viestistä sähköposti-ilmoitus, mutta ei enää seuraavista uusista viesteistä samaan ketjuun. Tällä pyritään välttämään turhaa "spämmiä" käyttäjien sähköposteihin.

Kannattaa myös tarkistaa gmailin roskapostikansio, ettei viestejä löydy sieltä.

Jos mikään noista jutuista ei tunnu auttavan ja olet merkannut joskus aikaisemmin viestiketjuja seurantaan, niin kokeilta poistaa seuranta ja kytkeä se sitten takaisin päälle.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 27.11.2015 11:31 Darkki.

• max hahmo
  • max
30.11.2015 09:48 #93 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Virheiden raportointi

• Ansa hahmo
  • Ansa
30.11.2015 09:58 #94 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Virheiden raportointi
Kummallista. Itsellä kyllä on toiminut tuo kirjautuminen eikä ole tarvinnut joka kerta erikseen kirjautua sisään. :huh:

30.11.2015 10:36 #95 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

max kirjoitti: Uudistuksen jlkeen on aina pitänyt kirjautua sisään erikseen, vaikka Muista minut on valittuna.. Eli automaattinen sisäänkirjaus ei toimi.

Kuulostaa siltä, että selaimessasi on vielä vanha eväste todennäköisesti käytössä. Kokeile tyhjentää selaimesta Risingshadow eväste tai kirjautua ulos ja ctrl+f5 päivittää sivut ennen kirjautumista takaisin sisään.

Automaattinen sisäänkirjautuminen kyllä sivustolla toimii oikein jos oman selaimen evästeet ovat vain ajantasalla.

• max hahmo
  • max
02.12.2015 18:31 #96 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Virheiden raportointi
Joo.. Nyt on toiminut

• punnort hahmo
  • punnort
14.12.2015 09:33 #97 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Virheiden raportointi

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

14.12.2015 09:39 - 14.12.2015 09:39 #98 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

punnort kirjoitti: Tällä hetkellä viestiketjussa voi näköjään olla vain yksi spoileriteksti avattuna kerrallaan. Edellinen spoileriteksti pitää sulkea, ennen kuin uuden saa auki. Tämä ei vaikuta tarkoituksenmukaiselta featurelta.

Tuo on vähän huonosti toteutettu foorumin tekijöiden toimesta. Oletan, että tuohon tulisi korjaus seuraavissa päivityksissä.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 14.12.2015 09:39 Darkki.

14.12.2015 10:49 - 14.12.2015 10:50 #99 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
^ löysinkin itse tuosta foorum-softasta bugin ja tein siihen korjauksen, joten nyt pitäisi spoiler-tagit toimia vaikka samassa viestissä olisi useampikin spoileri. Vaatii sivun päivityksen viestiketjussa joissa näkyy spoilereita ctrl+f5:llä.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 14.12.2015 10:50 Darkki.

21.12.2015 01:54 - 21.12.2015 01:55 #100 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Virheiden raportointi
Kiitokset näkyvät profiilissa hassusti. Eli siis jos on saanut samasta ketjusta useampiin viesteihin eri henkilöiltä kiitoksia, niin kiitosten listauksessa kuitenkin näkyy jokaisen näiden paikalla sen ensimmäisen kiitoksen tiedot (eli esim. sama rivi kolmeen kertaan, vaikka rivit viittaavat oikeasti eri viesteihin ja kiitoksiin).
Viimeksi muokattu: 21.12.2015 01:55 pihlajapuu.

Salka, Wanda
Uusin jäsen: Sari Kalliokangas