• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 10 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 85 päivää sitten

Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja

22.03.2016 12:40 #61 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja

Freyja kirjoitti: Minulla on muistikuva, että tästä olisi jo joskus keskusteltukin, mutta en vain löytänyt viestiä. Eli kirjatietokannasta Kirjastojen alta ei löydy pohjoisen kirjastoja, Lapin kirjastot ja Oulun seudun Outi-kirjastot . Onko mahdollista saada ne lisättyä?

Molemmat kirjastopalvelut lisätty.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Freyja

21.06.2016 04:02 #62 : Carthanie
Kurt Vonnegutin kirja Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle (1978). Mainittu ei spefi-kirjaksi täällä. Mutta kyllä se kuuluu scifi-osastoon.

21.06.2016 12:40 #63 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja
^ Lisäsin kategorian.

22.06.2016 23:07 #64 : Carthanie
Tässä lueskelin hieman ohjeita ja yritän samalla tutustua tähän sivustoon ja toimintaan paremmin. Ymmärsin, että käyttäjät eivät siis voi lisäillä kansikuvia jo tietokannassa olemassa oleviin kirjoihin jälkikäteen? Mihinkäs voisi niitä puuttuvia kansikuvia lähetellä jos niille olisi tarvetta? En ainakaan huomannut ohjeita missään siihen.

22.06.2016 23:27 #65 : Dyn
Eivät voi, ainoastaan uutta kirjaa voi ehdottaa.

Jos haluat lähettää kansikuvia, niin se onnistuu kenen tahansa ylläpitäjän kautta, laittaa vaikka sähköpostilla. Osoitteet löytyvät foorumin profiilin puolelta (ei siis kirjahyllyprofiilista, sori, tämä on vähän hämäävää), eli klikkaa esim. meikäläisen avataria tuosta viestin vierestä, sieltä viestien määrää, ja pääset tämännäköiselle sivulle. Oikeassa laidassa on kirjekuoren kuva ja mun mailin pitäisi olla sitä kautta julkinen, näkyykö?

Jos ei, niin heitä vaan suoraan peltonen.ella ät gmail.com :)

23.06.2016 00:01 #66 : Carthanie
Juu. Kiitos. Lähetin suoraan laiskuuttani =)

23.06.2016 00:32 #67 : Dyn
Jeps, tuli perille, kiitos. Laittelen kun ehdin.

18.07.2016 10:30 #68 : Hillo
Vastaus käyttäjältä Hillo aiheessa Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja
Tietokannasta ilmeisesti puuttuu Nikolai Gogolin Nenä ja muut pietarilaisnovellit. (Kustantaja Aula & Co, ilmestynyt tänä vuonna.)

Tällaisille ilmoituksille taisi olla jokin parempikin systeemi? Mutta nyt kun en sitä muista, laitetaan tänne.

mietin vasta
miten ajatella

18.07.2016 15:24 #69 : Dyn
Kirjoja voi juu lisätä itsekin kuka tahansa käyttäjä, ne menevät sen jälkeen vielä ylläpidon hyväksyttäviksi. Kannattaa huomata, että lisäys ei salli muokkausta, eli tiedot pitää syöttää yhdellä kertaa.

14.11.2016 02:26 #70 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja
Ihmeotukset ja niiden olinpaikat ja Huispaus kautta aikojen -kirjojen kustantajaksi on tietokannassa merkitty Otava, mutta teoksissa itsessään on kustantajaksi painettu Tammi, kuten kaikissa muissakin Rowlingilta suomeksi julkaistuissa. Samoin ensi keväänä julkaistava Ihmeotukset ja niiden olinpaikat: alkuperäinen elokuvakäsikirjoitus on Tammen kustantama.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jussi

20.10.2018 20:17 #71 : Traeg
Vastaus käyttäjältä Traeg aiheessa Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja
Saisiko Kurt Vonnegutin "Pirunparka"-teoksen tietokantaan kun näyttää puuttuvan?

18.11.2018 02:14 #72 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja
Onko niin, ettei kirjoja voi enää lisätä itse kirjatietokantaan?
Muistelisin joskus naputelleeni sinne puuttuvia, mutta nyt en enää löydä kohtaa (tai vaihtoehtoisesti en vain osaa).

18.11.2018 02:37 - 18.11.2018 02:38 #73 : Freyja

StaCa kirjoitti: Onko niin, ettei kirjoja voi enää lisätä itse kirjatietokantaan?

Minulla näyttäisi olevan ainakin mahdollisuus lisätä kirja. Se on kirjaston etusivun tai kirjailijan nimisivun oikeassa yläkulmassa +nappula.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita
Viimeksi muokattu: 18.11.2018 02:38 Freyja.

05.12.2018 18:36 #74 : StaCa
Woha, tack. Olipas valtavan tehokkaasti piilotettu, kun ei ole missään valikossa tai ylipäätään tekstilinkkinä.

05.12.2018 18:43 #75 : Darkki
^ lisätty myös Kirjaston -valikkoon uuden kirjan lisäys :)

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: StaCa

03.02.2019 20:52 #76 : Freyja
Voisiko kirjojen ilmestymiseen ryhtyä huomioimaan jo e-kirjatkin, jos ne ilmestyvät ennen paperista kirjaa?
Esim. Anni Nupposen Valkoinen kaupunki ilmestyi myyntiin jo pari viikkoa sitten ja olen lukenutkin sen tammikuun puolella. Tiedän kyllä, että paperinen kirja ilmestyy vasta 15.2. Tuo ilmestymispäivämäärähän on useimmissa kustantamoissa viitteellinen ja varsinkin enkkutietokannassa heittoja todellisiin päivämääriin on pilvin pimein, joten "virallisuus" ei ole niin eksaktia.

03.02.2019 21:35 #77 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja
Kiitos tiedosta, merkitsin Valkoisen kaupungin ilmestyneeksi. Laitoin julkaisupäiväksi 29. tammikuuta, koska se löytyy kustantamon sivustolta . Viestisi perusteella kirja tuli myyntiin jo aiemmin, mutta en löytänyt muuta päivänmäärää.

26.04.2019 22:58 #78 : StaCa
Osuuskumman teokset ovat yleensä saatavilla e-muodossa ennen painettua versiota. Ihan käytännön juttu, painokoneet ja muut liikkuvat e-kirjaa hitaammin, ja sitä e-versiota on melko turha piilotella :D ... Virallinen julkistuspäivä on useimmiten arvio, eikä meillä ole ainakaan vielä ollut mitään tarvetta tehdä embargoja.

Kenelle muuten lähetän puuttuvia kansikuvia?

20.05.2019 21:40 - 20.05.2019 21:42 #79 : StaCa

Kenelle muuten lähetän puuttuvia kansikuvia?

Tätä kyselen yhä. Tuolla olikin vastaus ylempänä.

stazzy.net/blogi
Viimeksi muokattu: 20.05.2019 21:42 StaCa.

08.08.2019 00:39 #80 : Freyja
Onko kirjatietokannassa mahdollisuus saada listattua yleisesti sarjoja? Ilman, että menee kenenkään tietyn kirjailijan sivulle. Näin äkkiseltään en keksinyt keinoa.

LordStenhammar, Nokka10
Uusin jäsen: Hapanrapakko