-
- Terry Pratchett
- Lukusali / Freyja | Tänään 17:27
-
- Lukuhaaste: Helmet 2023
- Lukupiiri / Pisania | Eilen 21:53
-
- Lukuhaaste: Goodreads 2023
- Lukupiiri / Pisania | Eilen 21:51
-
- Mitä olet viimeksi lukenut - arvioita kirjoista
- Lukusali / Jussi | Eilen 21:01
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2023
- Lukupiiri / Pisania | Eilen 10:28
Kirjailijatietokanta - ehdotuksia ja kommentteja
Freyja kirjoitti: Minulla on muistikuva, että tästä olisi jo joskus keskusteltukin, mutta en vain löytänyt viestiä. Eli kirjatietokannasta Kirjastojen alta ei löydy pohjoisen kirjastoja, Lapin kirjastot ja Oulun seudun Outi-kirjastot . Onko mahdollista saada ne lisättyä?
Molemmat kirjastopalvelut lisätty.
Tykännyt: Freyja
Tässä lueskelin hieman ohjeita ja yritän samalla tutustua tähän sivustoon ja toimintaan paremmin. Ymmärsin, että käyttäjät eivät siis voi lisäillä kansikuvia jo tietokannassa olemassa oleviin kirjoihin jälkikäteen? Mihinkäs voisi niitä puuttuvia kansikuvia lähetellä jos niille olisi tarvetta? En ainakaan huomannut ohjeita missään siihen.
Eivät voi, ainoastaan uutta kirjaa voi ehdottaa.
Jos haluat lähettää kansikuvia, niin se onnistuu kenen tahansa ylläpitäjän kautta, laittaa vaikka sähköpostilla. Osoitteet löytyvät foorumin profiilin puolelta (ei siis kirjahyllyprofiilista, sori, tämä on vähän hämäävää), eli klikkaa esim. meikäläisen avataria tuosta viestin vierestä, sieltä viestien määrää, ja pääset tämännäköiselle sivulle. Oikeassa laidassa on kirjekuoren kuva ja mun mailin pitäisi olla sitä kautta julkinen, näkyykö?
Jos ei, niin heitä vaan suoraan peltonen.ella ät gmail.com :)
Jos haluat lähettää kansikuvia, niin se onnistuu kenen tahansa ylläpitäjän kautta, laittaa vaikka sähköpostilla. Osoitteet löytyvät foorumin profiilin puolelta (ei siis kirjahyllyprofiilista, sori, tämä on vähän hämäävää), eli klikkaa esim. meikäläisen avataria tuosta viestin vierestä, sieltä viestien määrää, ja pääset tämännäköiselle sivulle. Oikeassa laidassa on kirjekuoren kuva ja mun mailin pitäisi olla sitä kautta julkinen, näkyykö?
Jos ei, niin heitä vaan suoraan peltonen.ella ät gmail.com :)
Tietokannasta ilmeisesti puuttuu Nikolai Gogolin Nenä ja muut pietarilaisnovellit. (Kustantaja Aula & Co, ilmestynyt tänä vuonna.)
Tällaisille ilmoituksille taisi olla jokin parempikin systeemi? Mutta nyt kun en sitä muista, laitetaan tänne.
Tällaisille ilmoituksille taisi olla jokin parempikin systeemi? Mutta nyt kun en sitä muista, laitetaan tänne.
Ihmeotukset ja niiden olinpaikat
ja
Huispaus kautta aikojen
-kirjojen kustantajaksi on tietokannassa merkitty Otava, mutta teoksissa itsessään on kustantajaksi painettu Tammi, kuten kaikissa muissakin Rowlingilta suomeksi julkaistuissa. Samoin ensi keväänä julkaistava
Ihmeotukset ja niiden olinpaikat: alkuperäinen elokuvakäsikirjoitus
on Tammen kustantama.
Tykännyt: Jussi
Minulla näyttäisi olevan ainakin mahdollisuus lisätä kirja. Se on kirjaston etusivun tai kirjailijan nimisivun oikeassa yläkulmassa +nappula.StaCa kirjoitti: Onko niin, ettei kirjoja voi enää lisätä itse kirjatietokantaan?
Muistelisin joskus naputelleeni sinne puuttuvia, mutta nyt en enää löydä kohtaa (tai vaihtoehtoisesti en vain osaa).
Muokannut 18.11.2018 02:38 Freyja
Voisiko kirjojen ilmestymiseen ryhtyä huomioimaan jo e-kirjatkin, jos ne ilmestyvät ennen paperista kirjaa?
Esim. Anni Nupposen Valkoinen kaupunki ilmestyi myyntiin jo pari viikkoa sitten ja olen lukenutkin sen tammikuun puolella. Tiedän kyllä, että paperinen kirja ilmestyy vasta 15.2. Tuo ilmestymispäivämäärähän on useimmissa kustantamoissa viitteellinen ja varsinkin enkkutietokannassa heittoja todellisiin päivämääriin on pilvin pimein, joten "virallisuus" ei ole niin eksaktia.
Esim. Anni Nupposen Valkoinen kaupunki ilmestyi myyntiin jo pari viikkoa sitten ja olen lukenutkin sen tammikuun puolella. Tiedän kyllä, että paperinen kirja ilmestyy vasta 15.2. Tuo ilmestymispäivämäärähän on useimmissa kustantamoissa viitteellinen ja varsinkin enkkutietokannassa heittoja todellisiin päivämääriin on pilvin pimein, joten "virallisuus" ei ole niin eksaktia.
Kiitos tiedosta, merkitsin Valkoisen kaupungin ilmestyneeksi. Laitoin julkaisupäiväksi 29. tammikuuta, koska se löytyy
kustantamon sivustolta
. Viestisi perusteella kirja tuli myyntiin jo aiemmin, mutta en löytänyt muuta päivänmäärää.
Osuuskumman teokset ovat yleensä saatavilla e-muodossa ennen painettua versiota. Ihan käytännön juttu, painokoneet ja muut liikkuvat e-kirjaa hitaammin, ja sitä e-versiota on melko turha piilotella :D ... Virallinen julkistuspäivä on useimmiten arvio, eikä meillä ole ainakaan vielä ollut mitään tarvetta tehdä embargoja.
Kenelle muuten lähetän puuttuvia kansikuvia?
Kenelle muuten lähetän puuttuvia kansikuvia?