Bernard Werber

Bernard Werber

Bernard Werber on vuonna 1961 syntynyt ranskalainen tiedetoimittaja. Hän tutki muurahaisia viidentoista vuoden ajan. Hän oli pitkään Afrikan Norsunluurannikolla tutkimassa vaeltajamuurahaisia. Werber palasi kotiin mielessään vain yksi asia: hän halusi kertoa tarinan muurahaisten ihmeellisestä ja monimuotoisesta maailmasta.

Werber teki kirjallisen läpimurtonsa romaanillaan Muurahaiset (1991), jonka julkaisuoikeudet on myyty 25 maahan ja jota myytiin yksin Ranskassa kaksi miljoonaa kappaletta.

Werber kertoo muurahaisyhteiskunnasta ja sen ikivanhasta historiasta. Romaanien perusajatus on huima. Muurahaiset ovatkin älykkäitä olentoja! Ne eivät ole pelkkää kasvotonta massaa vaan yksilöitä, jotka pystyvät viestimään toisilleen hajumolekyylien avulla. Tuntosarvet yhdistämällä muurahaiset siirtävät ajatuksia suoraan kemiallisesti keskustelukumppanien aivoihin.

Ensimmäisessä kirjassa joukko ihmisiä alkaa päästä perille, etteivät ihmiset olekaan maapallon ainoa älyllinen elämänmuoto, ja seikkailu alkaa. Kirjojen mielenkiintoisinta antia ovat muurahaisten yhteiskunnan kuvaus ja näiden retket maailmassa, joka on meille niin tuttu mutta silti aivan vieras. Muurahaiset käyvät esimerkiksi sotia muita muurahaislajeja vastaan happoasein ja suurella ... (lisää)

Lisätietoa -  (Risingshadow.net)
Muokannut 21.12.2014 (Thialfi)
Romaanit ja novellikokoelmat (2 kpl)
2001  Muurahaisten kapina
/stars/35.gif (scifi)