Nalle Virolainen

Nalle Virolainen

Keijo ”Nalle” Virolainen on helsinkiläinen itseoppinut kuvataiteilija. Hän on tullut tutuksi myös sarjakuvantekijänä, tatuointien puolestapuhujana ja performanssitaiteilijana. Virolainen on esiintynyt sivuosassa elokuvassa Ripa ruostuu.

Kuvataiteilijana Virolainen on erikoistunut etenkin akryylimaalausten tekemiseen. Nalleilla on niissä suuri osuus.

Sarjakuvia Virolainen on julkaissut erityisesti omissa ja muiden pienlehdissä, joista tunnetuimpia lienee Tampereen sarjakuvaseuran julkaisema Sarjari. Sarjakuvat ovat usein olleet joko räikeän yliampuvaa kauhua tai nalletarinoita, joissa usein punk-henkiset nallet pohtivat elämää. Hän on julkaissut yhdessä Petri Hiltusen kanssa sarjakuva-albumin Goretta.

Tatuointien puolestapuhujana Virolainen on esiintynyt omissa sekä muiden pienlehdissä. Virolainen itse on kauttaaltaan kasvoja lukuun ottamatta tatuoitu. Lukuisat tatuointinsa hän on tehnyt itse käyttämättä sähköisiä tatuointikoneita. Hän perusteli tatuointejaan aikoinaan ilta-sanomissa näin: ”Valmistaudun kuolemaan tietynnäköisenä.”

Muokannut: Thialfi tammikuu 30, 2009
Kirjojen kansikuvat
Goretta5.50

Sarjakuvat ja antologiat (1 kpl)

1987 | scifi, sarjakuva