Wendy & Richard Pini

Wendy & Richard Pini

Richard Pini (s. 1950) on sarjakuvakäsikirjoittaja ja hänen vaimonsa Wendy Pini (s. 1951) on sarjakuvapiirtäjä. Heidän tunnetuin teoksensa on yhdessä vuonna 1978 luotu Elfquest. Pinien sarjakuvia julkaisi alkujaan heidän itse vuonna 1977 perustamansa pienkustantamo.

Richard Pini syntyi New Havenissa Connecticutissa. Hän opiskeli astrofysiikkaa Massachusetts Institute of Technologyssa. Valmistuttuaan hän työskenteli Bostonin Hayden-planetaariossa. Richard tutustui vaimoonsa Wendyyn sarjakuvalehden lukijakirjeosaston kautta. Pariskunta avioitui vuonna 1972. Richard luopui päivätyöstään IBM-yhtiössä vuonna 1981. Tämän jälkeen hän on toiminut päätoimisesti sarjakuva-alalla: käsikirjoittajana, kustantajana ja markkinoijana.

Wendy Pini (omaa sukuaan Fletcher) syntyi San Franciscossa. Hän vietti lapsuutensa Kalifornian maaseudulla Gilroyssa. Wendy aloitti taiteilijanuransa 1960-luvun puolivälissä julkaisemalla töitään muun muassa fanzineissa. Vuonna 1974 hän alkoi ammattikuvittajaksi science fiction-lehtiin. Wendy on tehnyt kuvituksia muun muassa Marvel Comicsin ja DC Comicsin lehdille.

Vuonna 1977 Richard ja Wendy alkoivat työskennellä Elfquest-tarinan parissa. Elfquestista kasvoi vähin erin miljoonamyynteihin yltänyt menestystarina. Fantasiasarjakuva kertoo haltioista, ... (lisää)

Muokannut 12.10.2010 (Thialfi)
Sarjakuvat ja antologiat (4 kpl)
2006  Elfquest 2 (Elfquest, #2)
/stars/35.gif (fantasia, sarjakuva)
2006  Elfquest 3 (Elfquest, #3)
/stars/35.gif (fantasia, sarjakuva)
2006  Elfquest 4 (Elfquest, #4)
/stars/35.gif (fantasia, sarjakuva)
1993  Elfquest 1 (Elfquest, #1)

Uusin jäsen: Henri Säilä