Merja Mäki

Merja Mäki

Merja Mäki (s. 1983) on koulutukseltaan filosofian maisteri. Hän on työskennellyt äidinkielen ja kirjallisuuden opettajana pääasiassa lukioissa. Mäki asuu Etelä-Pohjanmaalla.

”Parhaiten kirjoittaminen sujuu syksyisin erään maatalon portailla, kun pihlajapeikot laulavat pihakoivuissa ja Räyhätuuli paukuttaa peltikattoa. Ideoita kirjoittamiseen voin saada vaikkapa naapurin kaivonkannesta tai vanhasta kukkatapetista. Kirjoittaminen on minulle joka kerta suuri seikkailu syvälle mielikuvituksen maailmaan. Sinne kuuluu kulkea yksin, mutta se, mitä mukanaan tuo takaisin, on tarkoitettu muille. Teksti on valmis vasta, kun se saa lukijan.

Kuvittelin jo lapsena läheisessä metsässä asustavia kansoja. Kuitenkin Tillinkan tarinan kantokorpiaisiksi ja mätäsmiettiäisiksi ne muuttuivat vasta paljon myöhemmin, kun kirjoitin tarinaa lahjaksi ystävälle. Satuhahmoistani muistutan eniten kastekeijua. Sellaista, joka kantaa salaisuuksia ja vaeltelee kaikissa satumaailman kolkissa sen sijaan, että rakentaisi hämähäkinseitistä kunnollisen keijunpesän itselleen.”

Linkkejä

Facebook.
Blogi.

Muokannut: Thialfi elokuu 02, 2014
Kirjojen kansikuvat
Venesataman Tillinka ja meriseikkailu
Venesataman Tillinka ja Vaaralliset vuoret

Romaanit ja novellikokoelmat (2 kpl)

2014 | fantasia, lapset

2012 | fantasia, lapset