Mervi Koski

Mervi Koski

Mervi Koski (s. 1955) on Hämeenlinnan kaupunginkirjaston lasten- ja nuortenosaston osastonjohtaja, joka on kirjoittanut nuorille lukijoille niin tietokirjoja kuin tarinoitakin.

Mervi Koski on syntyisin Tampereelta. Filosofian maisteriksi hän valmistui Tampereen yliopistosta aineinaan muun muassa kirjallisuustiede, suomen kieli ja informatiikka. Perheeseen kuuluu aviomies, kolme aikuista lasta, miniöitä, vävyjä, mummoja, enoja... tavallisia koiria ja jokunen villakoirakin sängyn alla.

”Olen koiraihminen päästä varpaisiin. Pieni karvaturri seuraa kannoilla, minne ikinä tie viekin. Pöytälaatikot pursuavat tarinoita koirista, sillä vuosikausia on tullut kuljettua muistiinpanovihko ja kynä taskussa. Päässäni kehkeytyy tekstiä markettien parkkipaikalla, kaduilla ja kujilla, sillä hiljaista hetkeä kirjoittamiseen ei juuri jää. Ei olisi pahitteeksi, jos vuorokaudessa olisi muutama tunti lisää aikaa, että ehtisi puuhata kaiken kiinnostavan.

Sydämenasiani on saada lapset ja nuoret kiinnostumaan lukuharrastuksesta ja kirjallisuudesta tavalla tai toisella, vaikkapa kutittelemalla nauruhermoja Tihus-jutuilla tai kurittomilla kansanloruilla. Lukeminen kehittää kykyä luoda mielikuvia, muotoilla ajatuksia ja kartuttaa sanavarastoa. Ne ovat taitoja, joita tarvitaan jokaisella

Muokannut: Thialfi helmikuu 15, 2010
Kirjojen kansikuvat
Ulkomaisia nuortenklassikoita
Ulkomaisia nuortenkertojia 16.20
Ulkomaisia nuortenkertojia 2
Suomalaisia haltijoita ja taruolentoja7.52
Maailman merkillisimmät kummitustarinat

Muut ei spefi-kirjat (5 kpl)

2017 | tietokirja

2007 | tietokirja > nuorten tietokirja