Tähtien sota -trilogia

Julkaistu: 1996 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Star Wars Trilogy
Tyylit: scifiavaruusooppera, kokoelma
Avainsanat: elokuva, star wars

Alkuteos ilmestynyt 1987. Kannen kuva: John Berkey. Sidottu.

Sisältää kolme romaania:

• George Lucas: Tähtien sota (Star Wars, 1976, suomentanut Risto Mäenpää, oikea kirjoittaja Alan Dean Foster)
  • Donald F. Glut: Imperiumin vastaisku (The Empire Strikes Back, 1980, suom. Risto Varteva)
  • James Kahn: Jedin paluu (Return of the Jedi, 1983, suom. Ilkka Äärelä)

MAHTAVA LUKUPAKETTI – KAIKKI TÄHTIEN SODAT YKSISSÄ KANSISSA

Ohjaaja George Lucasin Tähtien sota -trilogia mullisti yksin voimin koko seikkailuelokuvan säännöt. Monille viime vuosikymmeninä varttuneille se on jäänyt ja tulee jäämään elämän vaikuttavimmaksi elokuvaelämykseksi. Nyt tarinan voi ensimmäistä kertaa lukea kokonaisuudessaan suomeksi.

Linnunradan Vanha Tasavalta on joutunut tyranni Darth Vaderin, kauhistuttavan Mustan Lordin käsiin. Murskaavaa ylivoimaa vastaan taistelee pieni mutta rohkea kapinallisjoukko, johon kuuluu kaunis prinsessa Leia, vanha tietäjä Ben Kenobi, tähtienvälinen seikkailija Han Solo, rautainen robottipari 3-PO ja R2-D2 sekä tietysti nuori hurjapää Luke Skywalker, joka aseenaan isänsä sädesapeli sinkoutuu keskelle Linnunradan historian raivokkainta taistelua.

(muokattu 28.12.2015)

The Force Awakens: KuvasanakirjaThe Last JediThe Force Awakens: Uskomattomat aluksetStar Wars: Galaktiset taistelutStar Wars: Tähtien sodan kuvitettu opas

Jackalbury avatar
Jokaisen scifin lukijan ehdoton klassikko ja scifin raamattu/peruskivi kuten Taru Sormusten Herrasta fantasialle. Kirjan voi lukea ennen tai jälkeen elokuvien, järjestys ei haittaa lukukokemusta. Kirja on hyvä, mutta kliseinen eikä mitään syvällistä filosofiaa kirjassa ole ollenkaan. Perinteinen nuori sankari asetelma. Mutta ehdoton klassikko ja suosittelen kaikille. Arvosana: 8.
S.T.A.R. avatar
Star Wars kirjaversiona ei tuo mitään uutta tai syventävää aiheeseen, jos on nähnyt alkuperäiset elokuvat. Kyllä tämä kertakäyttöviihteenä menee ja ehkä ensimmäisenä kosketuksena scifin maailmaan, jos ei avaruusoopperoita ole aikaisemmin lukenut (itse luin tämän yli kymmenen vuotta sitten eikä paljoakaan lukukokemusta ollut sitä ennen). Kuitenkin jopa kategoria scifi tuntuu liioittelulta Star Warsin yhteydessä, parempi määritelmä lienee "scifistinen fantasia". Jos ... (lisää)
Gwer avatar
Tästä kirjasta ei ehkä tarvitse kertoa sen suurempia juoni selittelyja...Usko että kaikki tietävät JOTAIN Tähtien sodan juonesta. Vanhalle StarWars fanille tämä kirja on heti suoraa, ilman sen kummenpia perusteluitta, tuo viisi tähteä. Jos olettaa että kirja on suora kopionti elokuvista, on väärässä. Siihen on lisäilty kohtauksia mitä ei elokuvissa ole. Tämä Trilogia hakkaa uudet Starwars elokuvat niin kovaa että lähtee taju.
Truuners95 avatar

Kirja kertoi elokuvien tarinan hyvin. Se vastasi joihinkin kysymyksiin, mitä en elokuvista ymmärtänyt. Pidän yleensä siitä tavasta, että kirja luetaan ensin ja sen perään katsotaan mahdollinen elokuva, mutta tämä perustuu elokuvaan, joten väliäkö sillä.

Saki avatar
Luin tämän jo aikoja, aikoja sitten mutta unohdin merkata tänne ja kirjoittaa arvion. Tämä on todellakin niin kuin scifi-raamattu tai muu vastaava. Tässä ei kuitenkaan ollut samaa tunnetta kuin elokuvissa, joten hienoinen pettymys jäi vaivaamaan.
Linnunlento, LordStenhammar, Jouni
Uusin jäsen: Anton Niinikoski