Friikkisirkus (Darren Shanin tarina #1) - Darren Shan7.50

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Kaijamari Sivill.

1. laitos: Tammi, 2001. Kansi: Jukka Aalto. Sidottu.
2. laitos: Tammi, 2006. Nidottu.
3. laitos: Tammi, 2008. Tam tam. Nidottu.

Friikkisirkus on ensimmäinen osa Englannissa ja Yhdysvalloissa hurjan suosion saaneesta sarjasta, joka kertoo Darren Shan -nimisestä, vampyyriksi muuttuvasta koulupojasta.

Darren koulukavereineen saa käsiinsä salaista friikkisirkusta mainostavan lentolehtisen. Opettajansa varoituksista huolimatta kaveriporukan “paha poika“ Steve ja hämähäkeistä innostunut Darren päättävät mennä näytökseen.

Steve tunnistaa erään esiintyjistä ikivanhaksi vampyyriksi. Herra Crepsley esiintyy yhdessä valtavan myrkkyhämähäkin kanssa, jota hän hallitsee huilunsoitolla ja ajatuksen voimalla.

Darren hurmaantuu hämähäkistä ja varastaa sen. Hän pitää sitä lemmikkinään ja opettelee ohjailemaan sitä herra Crepsleyn tavoin. Mutta kun Darren näyttää lemmikkiään Stevelle, se puree Steveä kaulaan, ja Steve vaipuu koomaan.

Paikalle ilmaantuu hämähäkin alkuperäinen omistaja, vampyyri Crepsley. Hänellä on vastamyrkkyä puremaan, mutta maksuksi hän haluaa tehdä Darrenista apulaisensa. Darren joutuu myöntymään suunnitelmaan, joten Crepsley lavastaa hänen kuolemansa ja Darrenin taival varjojen maassa alkaa.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 2001
Arvosanalla: 7.50/10
Arvosanoja: 252
Muokattu: lokakuu 11, 2016

Darren Shanin tarina -kirjasarja

Darren Shanin nuorille suunnattu vampyyri/kauhusarja. Sarjan päähenkilöllä on sama nimi kuin kirjailijalla.

Alasarja Darren Shanin tarina (sarjakuva)

Friikkisirkus (Darren Shanin tarina #1)7.50
Kohtalon perilliset (Darren Shanin tarina #12)7.94

Kirja-arvioita

4/10 |
huhtikuu 08, 2016
tuli heti semmonen olo, että lukisi lastenkirjaa. en jaksanut edes loppuun lukea. mutta suosittelen 12-13 vuotiaille lämpimästi!!
helmikuu 23, 2015
hyvä sarja, vaikka tyylinä lukee kauhu niin ei se mun mielestä ollut pelottavaa luettavaa
elokuu 19, 2014
Loistava kirja hyvän sarjan ensimmäinen osa
5/10 |
toukokuu 05, 2014
Muokattu. 12.9.2014 Pienenä pettymyksenä voin vaan todeta, ettei kirja ole lähellekkään niin hyvä kuin mitä muistin. Kirja oli liian lyhyt. En meinaa etteikö tohon määrään sivuja saisi aikaiseksi ihan kelvollisen tarinan, mutta ...
huhtikuu 08, 2014
Paras vampyyri kirja jonka olen lukenut!!!
maaliskuu 21, 2014
Kirja oli hyvä! Olen lukenut koko kirjasarjan mutta joissain osissa tuntui että siinä kerrottin samoja vanhoja asioita kuten nyt vaikka no en muista kirjasta enää mitään koska olen lukenut ne kaikki viime vuonna
7/10 |
helmikuu 04, 2014
Kun ensimmäistä kertaa näin tämän kirjan ajattelin, että tämä on joku lasten kirja, mutta päädyin ottamaan sen sitten mukaani kotiin. Aloitin kirjan... Ja lopetinsen sen kolmeen tuntiin. Kirja on tosi hyvä alotus tälle sarjalle:)
8/10 |
lokakuu 05, 2013
Ihan loistava lasten ja nuorten kauhusarja, jota voi varauksetta suositella myös pojille, joita romanttiset vampyyritarinat eivät kiinnosta: tästä sarjasta romantiikkaa ei löydy tippaakaan (ainakaan niistä osista mitkä minä olen lukenut, ja ...
marraskuu 16, 2012
Tämä on aivan mahtava kirja-sarja! olen lukenut osat 1-10 kaikki kahteen kertaan :D Odotan innolla yhdettätoista osaa sekä kahdettatoista osaa :) Kannattaa ehdottomasti lukea!! Rakastan tätä kirja-sarjaa niin kovasti!
6/10 |
elokuu 25, 2012
Hmm... kun saimme joskus 6. luokalla lainata kirjastosta pulpettikirjat, niin valitsin tämän, koska eräs ystäväni ylisti sitä hyväksi. Juoni oli tässä ihan hyvä, mutta hieman itsestäänselvä. Sarjan toista osaa olen kuitenkin yrittänyt ...