Velho ja leijona (Narnian tarinat #1) - C. S. Lewis7.54

Alkuteos ilmestynyt 1950. Suomentanut Kyllikki Hämäläinen. Kuvittanut Pauline Baynes.

1. painos: Otava, 1960 (9. painos 1998). Sidottu. 1. nidottu painos 1999. 15. painos: Otava, 2005. Käännöstä tarkistanut Tarja Kontro. Kannessa kuva elokuvasta sekä värikuvaliite. Sidottu. Uusin painos: Seven, 2014. Nidottu.

Vuoden 1951 Retro-Hugo-palkintoehdokas 2001.

Eletään toisen maailmansodan aikaa. Peter, Susan, Edmund ja Lucy lähetetään maalle vanhan professorin luo pakoon Lontoon pommituksia.

Kerran lasten ollessa piilosilla Lucy kätkeytyy vanhaan, pölyiseen vaatekaappiin – ja päätyy toiseen maailmaan, Narniaan. Alkaa huikea seikkailu ihmeellisessä mieli­kuvitus­maailmassa, johon vain lapset pääsevät.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Arvosanalla: 7.54/10
Arvosanoja: 343
Muokattu: huhtikuu 28, 2016

Narnian tarinat -kirjasarja

C.S. Lewisin kirjoittama seitsenosainen Narnia-sarja on englantilaisen nuortenkirjallisuuden ja fantasian tunnetuimpia nimiä.
Narnian tarinat7.76
Narnian viimeinen taistelu (Narnian tarinat #7)6.52

Kirja-arvioita

10/10 |
toukokuu 13, 2016
Tämä oli lempparini sarjasta lapsena ja nyt aikuisena huomasin pitäväni tästä edelleen eniten. Reaalimaailman ja fantasiamaailman yhdistelmä toteutettu toimivasti ja tarina rakennettu muutenkin kiinnostavasti.
8/10 |
toukokuu 13, 2014
Kirjan olen lukenut, mutta vähänkö tylsä! Kirja jumitti useissa kohdissa! Olen katsonut elokuvatkin! En ole varma jaksanko lukea seuraavia osia!
7/10 |
marraskuu 24, 2013
Mielenkiintoinen Hieman löysähkö mutta aivan älyttömän inspiroiva kirja. En ole lukenut toista osaa koska tämä nyt oli tämmöinen ei ihan hyvä eikä kyllä huonokaan mutta siltä väliltä. Fantasia kirjana ihan ok hyvä idea, hahmot ...
4/10 |
helmikuu 27, 2010
Hieman tylsä kirja. Kirjan hyviä puolia on hyvät hahmot, ja ihan mielenkiintoinen idea. Mutta kirjan aikana tarina rulaa eteenpäin etanan vauhtia, eikä kertaakaan saa edes jännittää kirjan hahmojen takia. Ei ihan surkea kirja, mutta ei kovin hyväkään.