Kaspianin matka maailman ääriin

C. S. Lewis
fantasia, nuoret
Kaspianin matka maailman ääriin (Narnian tarinat #3) - C. S. Lewis7.22

Alkuteos ilmestynyt 1952. Suomentanut Kyllikki Hämäläinen. Kuvittanut Pauline Baynes.

1. painos: Otava, 1963 (5. painos 1998). Sidottu.
9. painos: Loisto, 2009. Nidottu.
10. painos: Otava, 2010. Elokuvakansi ja kuvia elokuvasta. Sidottu.

Lucy ja Edmund on lähetetty viettämään lomaa ilkeän ja kerskailevan serkkunsa Eustacen luo. Meriaiheisen maalauksen kautta he päätyvät jälleen Narniaan, Sarastus-nimiselle laivalle, jolla kuningas Kaspian X purjehtii. Kaspian aikoo etsiä seitsemän kadoksissa olevaa lordia, vaikka sitten joutuisi matkustamaan maailman ääriin – aina Aslanin, suuren leijonan valtakuntaan saakka.

Julkaistu: 1963
Kustantaja: Otava
Avainsanat: elokuva, lohikäärmeet, meriseikkailu, narnia, tv-sarja
Alkuperäinen nimi: The Voyage of the Dawn Treader
Arvosanalla: 7.22/10
Arvosanoja: 229
Muokattu: huhtikuu 18, 2017

Narnian tarinat -kirjasarja

C.S. Lewisin kirjoittama seitsenosainen Narnia-sarja on englantilaisen nuortenkirjallisuuden ja fantasian tunnetuimpia nimiä.
Narnian tarinat7.76
Taikurin sisarenpoika (Narnian tarinat #6)7.04
Narnian viimeinen taistelu (Narnian tarinat #7)6.52

Kirja-arvioita

toukokuu 13, 2014
Paras Narnia-sarjan kirjoista! 5/5! Tässä kirjassa oli jännittävämpiä kohtauksia kuin aiemmissa! Ehdottomasti PARAS!
7/10 |
lokakuu 11, 2013
Narnia sarjan paras osa on tämä Kaspianin matka maailman ääriin. Tässä kirjassa tapahtumat kulkevat nopaemmin ja ovat muutenkin hieman jännittävämpiä aiemminpiin osiin verrattuna. (mihin ei kyllä mielettömästi vaadita)
kesäkuu 25, 2012
Tosi hyvä kirja. Pidin tästä kirjasta tosi paljon=) 4/5 tähteä, koska alku ei ollut niin hyvä. Mutta suosittelen lukemaan=D
elokuu 24, 2008
Tämä on ehdottomasti lempparini kaikista Narnia.sarjan kirjoista. En itsekään tiedä miksi, mutta epäilen sen johtuvan siitä, että tässä kirjassa tapahtui jollain tasolla enemmän kuin muissa sarjan kirjoissa. Olen aina nauttinut ...