Kaspianin matka maailman ääriin (Narnian tarinat, #3)

Kaspianin matka maailman ääriin

C. S. Lewis
Julkaistu: 1963 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Voyage of the Dawn Treader
Avainsanat: elokuva, lohikäärmeet, meriseikkailu, narnia, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 1952. Suomentanut Kyllikki Hämäläinen. Kuvittanut Pauline Baynes.

1. painos: Otava, 1963 (5. painos 1998). Sidottu.
9. painos: Loisto, 2009. Nidottu.
10. painos: Otava, 2010. Elokuvakansi ja kuvia elokuvasta. Sidottu.

Lucy ja Edmund on lähetetty viettämään lomaa ilkeän ja kerskailevan serkkunsa Eustacen luo. Meriaiheisen maalauksen kautta he päätyvät jälleen Narniaan, Sarastus-nimiselle laivalle, jolla kuningas Kaspian X purjehtii. Kaspian aikoo etsiä seitsemän kadoksissa olevaa lordia, vaikka sitten joutuisi matkustamaan maailman ääriin – aina Aslanin, suuren leijonan valtakuntaan saakka.

muokattu 18.04.2017

Kanit laulavat pimeässäLiikkuva linna 3 (Liikkuva linna, #3)Savuvuori (Etsijät, #3)JäälohikäärmeMuistamisen taito (Läntisen rannan aikakirjat, #3)

Moon Alchemy avatar
Kirjoittanut
Tämä on ehdottomasti lempparini kaikista Narnia.sarjan kirjoista. En itsekään tiedä miksi, mutta epäilen sen johtuvan siitä, että tässä kirjassa tapahtui jollain tasolla enemmän kuin muissa sarjan kirjoissa. Olen aina nauttinut purjehduksesta ja muutenkin merellä tapahtuvista kirjoista, vaikka tulenkin itse hyvin helposti merisairaaksi. Oli hyvä, että Lewis kirjoitti Kaspianista toisenkin kirjan, hän kun on aika moneen taipuvainen kaveri. Oli myös hyvä, että hän ... (lisää)
Rauros avatar
Kirjoittanut
Paras Narnia-sarjan kirjoista! 5/5! Tässä kirjassa oli jännittävämpiä kohtauksia kuin aiemmissa! Ehdottomasti PARAS!
celeblith avatar
3.5
Narnia sarjan paras osa on tämä Kaspianin matka maailman ääriin. Tässä kirjassa tapahtumat kulkevat nopaemmin ja ovat muutenkin hieman jännittävämpiä aiemminpiin osiin verrattuna. (mihin ei kyllä mielettömästi vaadita)
Breetz avatar
Kirjoittanut
Tosi hyvä kirja. Pidin tästä kirjasta tosi paljon=) 4/5 tähteä, koska alku ei ollut niin hyvä. Mutta suosittelen lukemaan=D
Uusin jäsen: Marko Määttänen