Hopeinen tuoli (Narnian tarinat, #4)

Hopeinen tuoli

C. S. Lewis
Julkaistu: 1976 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Silver Chair
Avainsanat: narnia, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 1953. Suomentanut Kaarina Helakisa. Kuvittanut Pauline Baynes.

1. painos: Otava, 1976 (5. painos 2000). Sidottu.
7. painos: Loisto, 2009. Nidottu.

Himmeänä syyspäivänä Jill Pölkky on juuri lopettelemaisillaan itkemisen koulun voimistelusalin takana, kun Eustace Ruikku melkein törmää häneen.

Eustacen Jillille antama piparminttukaramelli saa onneksi maailman näyttämään vähän valoisammalta. Eustace päättää uskoutua Jillille ja kertoo vierailustaan maailman ulkopuolella olevaan paikkaan, jossa on taikoja ja lohikäärmeitä – ja jossa eläimet osaavat puhua.

Eikä aikaakaan, kun lapset astuvat yhdessä Narniaan ja tapaavat Aslan-leijonan. Siitä alkaa Narnian neljäs seikkailu.

(muokattu 28.03.2016)

Velho ja leijona (Narnian tarinat, #1)Hevonen ja poika (Narnian tarinat, #5)Prinssi Kaspian (Narnian tarinat, #2)Kaspianin matka maailman ääriin (Narnian tarinat, #3)Narnia: Kaikki tarinat

Porttikielto avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Velma avatar

Tämä on paras osa koko sarjasta, pidin siitä paljon jo lapsena ja nyt aikuisena tuntui edelleen hyvältä kirjalta. Tarina oli hyvä toiminnallinen seikkailu, jossa oli kaikkia kiinnostavia yksityiskohtia. Tykkään Rapanhapakosta hahmona tosi paljon.

Rauros avatar
4.5
Hyvä sarja! Mulla on kaikki Narnia-sarjan kirjat omana! Kirja oli hyvä! Mutta lempparini on silti vielä Kaspianin matka maailman ääriin ;)! 5/5
Breetz avatar
Hyvin onnistunut tarina, olen aina pitänyt Narnia kirjoista, niiden seikkailut ovat hauskoja=) Alku alkoi todella hyvin, juoni kulki verkkaiseen tahtiin:D Ainoastaan yhtä asiaa olisin halunnut muuttaa (pieni juonenpaljastus); Jättiläisiä olisi voitu alussa, kun Jill luuli niitä kiviksi, voitu kuvailla paremmin ja ne olisivat tehneet jotain yllättävää. Muuten hyvä kirja=) 5/5
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen