Narnian tarinat - C. S. Lewis7.76

Alkuteos ilmestynyt 1998. Kuvitus: Pauline Bayes. Suomentaneet Kaarina Helakisa ja Kyllikki Hämäläinen. Tarkistettu suomennos. Johdannon ja sivun 74 suomennos: Sanna Jaatinen. 1. painos 2000. – 3. painos 2005. Käännöstä tarkistanut Tarja Kontro. Sidottu.

• Taikurin sisarenpoika
  • Velho ja leijona
  • Hevonen ja poika
  • Prinssi Kaspian
  • Kaspianin matka maailman ääriin
  • Hopeinen tuoli
  • Narnian viimeinen taistelu

Narnian tarinat on kokoomateos joka sisältää kaikki sarjan seitsemän kirjaa kronologisessa järjestyksessä.

Sarja kertoo Narniasta, mielikuvitusmaasta, jonka olemassaolosta vain harvat tietävät. Ja tähän ihmeelliseen, uskomattomaan maahan pääsevät vain lapset. Nyt nämä unohtumattomat tarinat lähes viidenkymmenen vuoden takaa ovat ilmestyneet yhteisniteenä. Yhteisniteeseen on koottu kirjat Taikurin sisarenpoika, Velho ja leijona, Hevonen ja poika, Prinssi Kaspian, Kaspianin matka maailman ääriin, Hopeinen nuoli ja Narnian viimeinen taistelu.

Julkaistu: 2000
Arvosanalla: 7.76/10
Arvosanoja: 155
Muokattu: huhtikuu 18, 2017

Narnian tarinat -kirjasarja

C.S. Lewisin kirjoittama seitsenosainen Narnia-sarja on englantilaisen nuortenkirjallisuuden ja fantasian tunnetuimpia nimiä.
Narnian tarinat7.76
Narnian viimeinen taistelu (Narnian tarinat #7)6.52

Kirja-arvioita

8/10 |
huhtikuu 25, 2014
Olen lukenut tämän kirjan kerran kannesta kanteen lapsena. Muistan lukeneeni sitä yömyöhään. Itse kirja on myös siitä syystä erityinen, että sen kanteen on ikuistunut perheeni ensimmäisen koiran hampaanjälkien työjälki. Tarinat olivat hyviä, mutta viimeisimmästä en pitänyt.
8/10 |
marraskuu 23, 2011
Ensimmäinen ajatus: PAINAVA! Kun olet kerran kantanut laukussa tämän Joensuusta Thaimaan Ko Samuin- saarelle, et voi ajatella muuta. Kirjat säkenöiviä - paitsi viimeinen, nimikin kertoo kuinka ahdistava se on ja alkuperäiset hahmot ovat ...