Narnian tarinat

Julkaistu: 2000 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Complete Chronicles of Narnia
Tyylit: fantasia, kokoelma, nuoret
Avainsanat: elokuva, narnia, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 1998. Kuvitus: Pauline Bayes. Suomentaneet Kaarina Helakisa ja Kyllikki Hämäläinen. Tarkistettu suomennos. Johdannon ja sivun 74 suomennos: Sanna Jaatinen. 1. painos 2000. – 3. painos 2005. Käännöstä tarkistanut Tarja Kontro. Sidottu.

• Taikurin sisarenpoika
  • Velho ja leijona
  • Hevonen ja poika
  • Prinssi Kaspian
  • Kaspianin matka maailman ääriin
  • Hopeinen tuoli
  • Narnian viimeinen taistelu

Narnian tarinat on kokoomateos joka sisältää kaikki sarjan seitsemän kirjaa kronologisessa järjestyksessä.

Sarja kertoo Narniasta, mielikuvitusmaasta, jonka olemassaolosta vain harvat tietävät. Ja tähän ihmeelliseen, uskomattomaan maahan pääsevät vain lapset. Nyt nämä unohtumattomat tarinat lähes viidenkymmenen vuoden takaa ovat ilmestyneet yhteisniteenä. Yhteisniteeseen on koottu kirjat Taikurin sisarenpoika, Velho ja leijona, Hevonen ja poika, Prinssi Kaspian, Kaspianin matka maailman ääriin, Hopeinen nuoli ja Narnian viimeinen taistelu.

(muokattu 18.04.2017)

Taikurin sisarenpoika (Narnian tarinat, #6)Hevonen ja poika (Narnian tarinat, #5)Narnia: Kaikki tarinatVelho ja leijona (Narnian tarinat, #1)Kaspianin matka maailman ääriin (Narnian tarinat, #3)

Niksu avatar
Olen lukenut tämän kirjan kerran kannesta kanteen lapsena. Muistan lukeneeni sitä yömyöhään. Itse kirja on myös siitä syystä erityinen, että sen kanteen on ikuistunut perheeni ensimmäisen koiran hampaanjälkien työjälki. Tarinat olivat hyviä, mutta viimeisimmästä en pitänyt.
CaliFe avatar
Ensimmäinen ajatus: PAINAVA! Kun olet kerran kantanut laukussa tämän Joensuusta Thaimaan Ko Samuin- saarelle, et voi ajatella muuta. Kirjat säkenöiviä - paitsi viimeinen, nimikin kertoo kuinka ahdistava se on ja alkuperäiset hahmot ovat kadonneet lähes kokonaan. Herkullinen kokonaisuus ja tarinojen välillä oli selvää jatkuvuuden tunnetta. Kiitos C.S Lewis
Astorethein
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen