Triffidien kapina

Julkaistu: 1954 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Day of the Triffids
Tyylit: scifi
Avainsanat: elokuva, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 1951. Suomentanut Risto Kalliomaa.

1. laitos: Triffidien kapina: (Tieteisromaani). Tieteisromaani-sarja. Nide, 1954. Nidottu.
2. laitos: Triffidien kapina: Tieteisromaani. Otava, 1962. Nidottu. Kannen kuva: Gideon.

Valittu Tähtivaeltaja-lehden 1900-luvun tieteiskirjallisuuden Top 50-listalle 2000.

Maineikas tieteisromaani

Eräänä iltana se tapahtui: vihreää loistavaa valoa satoi maapallolle. Seuraavana aamuna koko ihmiskunta on sokeana!

Kammottavat, kolmella jalalla kävelevät, lihaasyövät kasvit triffidit ovat päässeet irti, tunkeutuvat suurkaupunkeihin ja käyvät sokeiden ihmismassojen kimppuun. Vain muutamat ihmiset ovat säilyttäneet näkönsä, heidän joukossaan nuori mies ja kaunis neitonen, jotka ryhtyvät taisteluun triffidejä vastaan.

muokattu 01.07.2018

Heltymätön (Kadonnut laivasto, #5)Joen jumalaWayward Pines: Ei pakotietä (Wayward Pines, #1)Veden alla (Veden alla, #1)Liktorin miekka (Uuden auringon kirja, #3)

Matti Karjalainen avatar
Kirjoittanut
4.5
Englannin öistä taivasta halkova vihreä komeettasade näyttää komealta, mutta sen seuraukset ovat kohtalokkaita maailmalle sellaisena kuin me sen tunnemme. Leijonanosa ihmisistä nimittäin sokeutuu sen seurauksena, ja aikaisemmin niin vakaalta tuntunut yhteiskunta romahtaa lähestulkoon alkutekijöihinsä. Keskellä kulkutautien, erilaisten aseellisten ryhmittymien ja tappavan myrkyllisten, liikkumaan kykenevien triffidi-kasvien keskellä yrittää biologi William Masen seuralaisineen ... (lisää)
Uusin jäsen: Per Horjanheimo