Rivan kuningatar (Belgarionin taru, #4)

Rivan kuningatar

David & Leigh Eddings
Julkaistu: 1993 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: Castle of Wizardry
Tyylit: fantasiakorkea fantasia

Alkuteos ilmestynyt 1984. Suomentanut Tarmo Haarala. Kartat: Shelly Shapiro. Kannen kuva: Laurence Schwinger.

1. laitos: Karisto, 1993. Sidottu. 3. painos 1995.
2. laitos: Karisto, 1998. Nidottu. 6. painos 2007.

Rivan kuningatar on viisiosaisen Belgarionin tarun neljäs osa, joka jatkaa kiehtovaa seikkailufantasiaa hyvän ja pahan taistelusta nuoren pojan silmin nähtynä.

Kirjan alkaessa Garion matkakumppaneineen pakenee tuhoutuneesta velholinnakkeesta ja lähtee pitkälle ja näännyttävälle erämaataipaleelle. Vaarojen täytteisen matkan aikana Garion ja oikukas prinsessa Ce'Nedra alkavat oivaltaa perintöosaansa ja huomaavat, että on olemassa taikuuttakin väkevämpiä voimia!

Belgarionin taru on hyppy toiseen todellisuuteen, joka on lumonnut jo miljoonat lukijat kautta maailman.

muokattu 29.01.2016

AnachéVarjo ja riipus (Grishaversumi, #1)Viimeinen toivomus (The Witcher – Noituri, #1)Lasipalatsi (Throne of Glass, #1)Tulenkantaja (Pohjoisen legendat, #3)

Kirjaneito avatar
Kirjoittanut
Itse olen aina pitänyt juuri Rivan kuningattaresta Ennustusten ajan ohella paljon. Yksi suurimmista syistä on varmasti se, että Rivan kuningattaressa monet ensimmäisestä osasta elätteleväni aavistukset saivat vahvistuksen. Kirjaa lukiessa tulikin jopa uudelleen luettaessa muutamassa paikassa taianomaisen voitokas olo. Pidän paljon myös kirjan juonesta, Belgarionin taru lähestyy loppuaan, ja tapahtumat alkavat edetä sen mukaisesti. Garionkin alkaa ymmärtää, että kasassa on ... (lisää)
Kingi avatar
Kirjoittanut
4.5
Kirjan aloittaessaan ei voi lopettaa. Luin kirjan kahdessa päivässä. Kirjassa tapahtuu sopivan paljon. Yöllä oli pakko lukea paljon yli keskiyön. Kirja on mahtava. Kaikkien pitää ehdottomasti lukea se.
Uusin jäsen: Luljeta Buxhovi