Rivan kuningatar (Belgarionin taru #4) - David Eddings7.36

Alkuteos ilmestynyt 1984. Suomentanut Tarmo Haarala. Kartat: Shelly Shapiro. Kannen kuva: Laurence Schwinger.

1. laitos: Karisto, 1993. Sidottu. 3. painos 1995.
2. laitos: Karisto, 1998. Nidottu. 6. painos 2007.

Rivan kuningatar on viisiosaisen Belgarionin tarun neljäs osa, joka jatkaa kiehtovaa seikkailufantasiaa hyvän ja pahan taistelusta nuoren pojan silmin nähtynä.

Kirjan alkaessa Garion matkakumppaneineen pakenee tuhoutuneesta velholinnakkeesta ja lähtee pitkälle ja näännyttävälle erämaataipaleelle. Vaarojen täytteisen matkan aikana Garion ja oikukas prinsessa Ce'Nedra alkavat oivaltaa perintöosaansa ja huomaavat, että on olemassa taikuuttakin väkevämpiä voimia!

Belgarionin taru on hyppy toiseen todellisuuteen, joka on lumonnut jo miljoonat lukijat kautta maailman.

Julkaistu: 1993
Kustantaja: Karisto
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Alkuperäinen nimi: Castle of Wizardry
Arvosanalla: 7.36/10
Arvosanoja: 371
Muokattu: tammikuu 29, 2016

Belgarionin taru -kirjasarja

Viisiosainen Belgarionin taru ja sen jatkosarja, samoin viisiosainen Mallorean taru, ovat kansainvälisiä suurmenestyksiä jotka ovat nousseet myyntilistojen kärkeen myös Suomessa. Ne ovat fantasiakirjallisuutta, todellista mielikuvituksen juhlaa, ja tarjoavat sykähdyttäviä lukuelämyksiä.

Belgarionin taru on mahtava seikkailukertomus nuoresta pojasta suuren perinnön lunastajana ja ikivanhan ennustuksen toteuttajana. Tarinan alkaessa Garion on tavallinen maalaispoika vaikkakin tietämättään suurta sukua. Rivan kuninkaitten viimeisenä perillisenä hänen kohtalonaan on Aldurin Pyhän Kiven etsiminen ja sen kunniakas puolustaminen. Taistelu kiven herruudesta on Belgarionin tarun ydin.

"Belgarionin taru on kenties loistavin seikkailufantasia sitten Sormusten herran." – Aikakone

Alasarja Belgarionin ja Mallorean tarujen liitteet

Kohtalon täyttymys (Belgarionin taru #5)7.44

Kirja-arvioita

9/10 |
heinäkuu 08, 2014
Kirjan aloittaessaan ei voi lopettaa. Luin kirjan kahdessa päivässä. Kirjassa tapahtuu sopivan paljon. Yöllä oli pakko lukea paljon yli keskiyön. Kirja on mahtava. Kaikkien pitää ehdottomasti lukea se.
8/10 |
elokuu 16, 2013
Itse olen aina pitänyt juuri Rivan kuningattaresta Ennustusten ajan ohella paljon. Yksi suurimmista syistä on varmasti se, että Rivan kuningattaressa monet ensimmäisestä osasta elätteleväni aavistukset saivat vahvistuksen. Kirjaa lukiessa ...