Kaksi tornia (Taru sormusten herrasta #2) - J. R. R. Tolkien 8.96   426

Alkuteos ilmestynyt 1954. Suomentaneet Kersti Juva ja Eila Pennanen. Runot suomentanut Panu Pekkanen. Tarkistettu laitos: WSOY, 2002. Päällys: Sami Saramäki. Sidottu, kansipaperi.

SORMUKSEN SOTA SYTTYY

Kun tummat pilvet kerääntyvät Keski-Maan taivaalle ja mantereen mahtavien katse on suuntautunut muualle, joutuvat pienet ja hiljaiset tekemään sankaritöitä…

Kaksi tornia jatkaa Sormuksen saattueen polveilevaa tarinaa. Kun saattue hajoaa, Merri ja Pippin joutuvat pelottavan örkkiarmeijan käsiin. Frodo ja Sam puolestaan suuntaavat kohti häämöttäviä varjoja, Mustan ruhtinaan hallitsemaan Mordoriin. Samaan aikaan Rohanin länsilaidalla käydään toista taistelua. Hobittien on nyt todistettava kuuluisa sitkeytensä ilman viisaan Gandalf-velhon suojelusta.

Taru Sormusten herrasta on J. R. R. Tolkienin (1892–1973) rakastettu, ajaton ja suurelokuvaksikin sovitettu fantasiaklassikko.

"Poikkeuksellinen teos – puhdasta jännitystä, soljuvaa kerrontaa, moraalista lämpöä, kauneuden kainostelematonta ylistystä, mutta ennen kaikkea jännitystä." – Donald Barr, The New York Times

J. R. R. Tolkien :: viestejä 74 kpl

Kirja julkaistu 1974 (WSOY)
Alkuperäinen nimi The Two Towers

Tietoja muokattu huhtikuu 2, 2021

Omassa kirjahyllyssäni

Taru sormusten herrasta -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 4 kpl.

Taru sormusten herrasta on J. R. R. Tolkienin rakastettu, ajaton ja suurelokuvaksikin sovitettu fantasiaklassikko.

Sormuksen ritarit (Taru sormusten herrasta #1) 8.72   545

Kirja-arviot 6
Viestit 0
tammikuu 13, 2021
6 / 10

Ymmärrän Tolkienin arvon fantasiagenren uranuurtajana, vaikken itse kaikkein eniten hänen tekstiinsä osaakaan uppoutua. Jos on intohimoinen fantasiagenren suhteen niin nämä kirjat kannattaa kyllä lukea jossain vaiheessa ihan jo pelkästään sivistääkseen itseään.

Poison Girl
Arvosanat 163
Kirja-arviot 66
Viestit 45
elokuu 12, 2015
6 / 10

Vähän parempi kuin edellinen osa. Kirjan ensimmäinen osio oli mielenkiintoisempi, kuin toinen. Toisessa osassa tuntui olevan kauheaa junnaamista, vaikka kyllä joitain mielenkiintoisia juttuja tapahtui ja kirja loppui myös yllättävästi. Tolkienin tyyli nyt vain on sellaista, että välillä teksti menee ihan ohi, mutta en antanut sen tässä kirjassa enää haitata vaan yritin ymmärtää joka kappaleesta vain pääkohdat.

Milzu
Arvosanat 75
Kirja-arviot 27
Viestit 2
toukokuu 23, 2015
7 / 10

Liian raskasluontoista tekstiä minulle... Kirja jäi sitten puoleenväliin.

Rauros
Arvosanat 177
Kirja-arviot 111
Viestit 15
maaliskuu 30, 2014
10 / 10

RAKASTAN TÄTÄ SARJAA <3! Tämä osa oli yhtä hyvä kuin ekakin! Huumoria löytyi! Pidin siitä miten asioita katzottiin eri henkilöiden näkökulmasta! SUOSITTELEN !

lnx
Arvosanat 84
Kirja-arviot 8
Viestit 0
heinäkuu 1, 2011
10 / 10

Toinenkin osa oli mielenkiintoinen, ja huumoria löytyi. Päähenkilöt hajaantuivat ja tarinaa kerrottiin mukavasti vuorotellen luvuittain eri henkilöiden näkökulmasta.

Lukijatar
Arvosanat 346