Kuninkaan paluu (Taru sormusten herrasta #3) - J. R. R. Tolkien9.08

Alkuteos ilmestynyt 1955. Suomentanut Kersti Juva. Runot suomentanut Panu Pekkanen. Tarkistettu laitos: WSOY, 2002. Päällys: Sami Saramäki. Sidottu, kansipaperi.

KOHTI LOPULLISTA PÄÄMÄÄRÄÄ

Kun tummat pilvet kerääntyvät Keski-Maan taivaalle ja mantereen mahtavien katse on suuntautunut muualle, joutuvat pienet ja hiljaiset tekemään sankaritöitä…

Taistelukentällä Aragorn kokoaa valapatot aaveet avukseen, kun Sauronin örkkiarmeija ryhmittyy Keski-Maan joukkoja vastaan. Sillä välin hobitit Frodo ja Sam jatkavat piinallista matkaansa ahneen Klonkun varjostamana kohti Tuomiorotkoa – tuhotakseen epäonnen sormuksen. Mutta onko taikasormuksen lumo voittamaton?

Taru Sormusten herrasta on J. R. R. Tolkienin (1892–1973) rakastettu, ajaton ja suurelokuvaksikin sovitettu fantasiaklassikko. Kuninkaan paluu yhdistää eeppisen fantasiakertomuksen kahden edellisen osan rönsyilevät tapahtumat mahtavaan finaaliin.

"Kirjallisuuden omalaatuisinta satua (…) tulvillaan huimien seikkailujen jännitystä ja vertojaan hakevia sankaritekoja." – Eino Salmenperä, Satakunnan Kansa

Keskustelua: J. R. R. Tolkien :: viestejä 66 kpl

Arvosanalla: 9.08/10
Arvosanoja: 404
Muokattu: huhtikuu 02, 2021

Taru sormusten herrasta -kirjasarja

Taru sormusten herrasta on J. R. R. Tolkienin rakastettu, ajaton ja suurelokuvaksikin sovitettu fantasiaklassikko.

Taru sormusten herrasta9.08
Sormuksen ritarit (Taru sormusten herrasta #1)8.74
Kaksi tornia (Taru sormusten herrasta #2)8.94
Kuninkaan paluu (Taru sormusten herrasta #3)9.08

Kirja-arvioita

6/10 |
tammikuu 13, 2021
Ymmärrän Tolkienin arvon fantasiagenren uranuurtajana, vaikken itse kaikkein eniten hänen tekstiinsä osaakaan uppoutua. Jos on intohimoinen fantasiagenren suhteen niin nämä kirjat kannattaa kyllä lukea jossain vaiheessa ihan jo pelkästään sivistääkseen itseään.
helmikuu 24, 2015
Todella hyvä kirja!!! En olisi ikinä arvannut, että olisin lukenut kirjaa siihen uppoutuneena nimittäin aikaisemmissa kirjoissa minua on tylsistyttäneet pitkät paikkojenkuvaukset tai jokin muu, mutta nyt ne eivät haitanneet. Siihen voi olla ...
maaliskuu 30, 2014
tammikuu 21, 2020