Isiell – Atlantiksen viimeisten jumalten aika

Julkaistu: 1996 (Aquarian)
Tyylit: fantasia
Avainsanat: okkultismi

Nidottu.

Kadonneen Atlantiksen tarina on kiehtova mysteeri. Atlantis herättää tunteita ja näkyjä loistokkaasta kulttuurista ja häikäisevän kauniista maasta, jossa rauha, vauraus ja oikeudenmukaisuus ovat todellisuutta. Maire Karvinen tuo romaanissaan nähtäväksemme Atlantiksen luonnon, rakennukset, värit, tuoksut, tavat, ja mysteerit sekä ihmiset. Hän osaa suuren kertomuksen taidon.

Jo lapsena Isiell hallitsee muista poikkeavia henkisiä kykyjä. Myöhemmin Isiell perustaa naisten armeijan, mutta juonittelun uhrina hän joutuu onnettomuuteen ja hän katoaa. Jännittävien käänteiden jälkeen Isiell päätyy avioon kuninkaan pojan ja sittemmin itse kuninkaan kanssa. Kaiken yllä lepää kuitenkin uhka Atlantiksen tuhosta, sillä ihmiset ovat unohtaneet jumalten lait ja luonnon kunnioituksen. Siksi Isiellin tiedemiesisän ja astrologin elämäntehtävänä on siirtää pyhiä esineitä ja tietoa turvaan mantereelta. Isiellissä on jännitystä, romantikkaa ja mystiikkaa.

(muokattu 01.11.2015)

ClaudiaMuistamisen taito (Läntisen rannan aikakirjat, #3)PerkerosMuotimatkaaja Titanicin kannellaKoston rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #7)
Pisania, LordStenhammar, Rauta
Uusin jäsen: ArunaK