Suomi-neito pulassa - U. E. Moisala

Suomi-neito pulassa: Fiktiivinen romaani. Nidottu.

Mauri Sariola kesällä 1981:

”Tämä on mahtava visio. Mutta ei ne tätä julkaise. Niin ne ovat Urkin talutusnuorassa.”

Sotatieteilijä, everstiluutnantti, nyttemmin eversti Martti Sinermä keväällä 1981:

”Osaat nostattaa jännitystä sivu sivulta ja kyllä ne sotatieteellisetkin faktat istuvat. Suosittelen lämpimästi. Mutta mistä löydät kustantajan?”

Presidenttipelin tekijän dos. U. E. Moisalan toinen fiktiivinen romaani kesän 1981 näkökulmasta, Suomen Baltian tiestä: käsikirjoitus, joka aikoinaan kiersi kustantajalta kustantajalle liian kuumana tavarana.

Suomi joutuu suurten pelinappulaksi pohjoisessa. Neuvostoliitto näyttää todellisen karvansa Suomelle. Viinaan mieltynyt uusi presidentti myy maan, hallitus kukistuu, Reaganin intohimo, laser-säteet pyyhkivät Espaa...

U. E. Moisalan vuonna 1981 viimeistelty fiktio on kurkistus menneisyyteen. Teos, joka panee lukijan todella miettimään näinkö kaikki olisi hetki sitten voinut tapahtua...

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Julkaistu: 1990
Kustantaja: Littera