Seppä ja Satumaa

J. R. R. Tolkien
Julkaistu: 1983 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Smith of Wootton Major
Tyylit: fantasiasatufantasia, lapset

Alkuteos ilmestynyt 1967. Suomentanut Panu Pekkanen. Kuvittanut Pauline Baynes. Kannen kuva: Kristina Segercrantz. 2. painos 2001. Sidottu. Satufantasia.

Tiedetään että oli kylä aikoinaan, eikä kovin kauankaan ole niiden mielestä joilla on pitkä muisti, eikä se kovin kaukanakaan ollut niiden mielestä joilla sattui olemaan pitkät jalat.

Kylän nimi oli Iso-Wootton, ja siellä pidettiin joka kahdeskymmenesneljäs vuosi Kilttien Lasten Kestit. Eräissä Kesteissä kyläsepän pieni poika sai haltuunsa haltioiden taikatähden. Poika varttui ja jatkoi isänsä ammattia. Hän sai kokea paljon ihmeellistä, muiden silmiltä salattua, sillä taikatähti avasi hänelle portin Satumaahan.

(muokattu 17.12.2014)

Vedeeran taru (Vedeera, #1)MörkövahtiPrinssi Ahava ja valtaistuimen salaisuus (Patarania, #2)Prinssi Ahava ja riipuksen arvoitus (Patarania, #1)Lumous (Tähtisilmät, #3)

Sepi avatar

Tämä tuli nopealla tempolla lukaistua läpi yhdellä istumalla ja kieltämättä ei ollut ihan sitä mitä odotin. Lastensatuna tämä varmasti menisi mutta itselle jäi vähän olo että kirjasta jotakin puuttuu. Ehkä itsellä vain oli suuremmat odotukset. Kuitenkin, nuoremmille lukijoille hyvä teos aloittaa Tolkienin kirjoista, selkeää kerrontaa niinkuin Tolkienilla aina.

Rauros avatar
4.5
Samaa Tolkienia kuin ennenkin! Ehkä pienemmille (Kuin mä)! Mutta jos on Tolkien-fani niin hyvä kirja (Olen suuri Tolkien-fani)
w-a-r-i avatar
Taattua Tolkien laatua :) Mukava satu nuoremmille Tolkien faneille, ja muille lampsenmielisille. Sujuvaa tekstiä, kuten voi olettaakin.
Uusin jäsen: Emilia Suzi