Enkelin käsky (Lentävä hollantilainen, #2)

Enkelin käsky

Brian Jacques
Julkaistu: lokakuu 2003 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Angel's Command
Tyylit: fantasiahistoriallinen fantasia, nuoret
Avainsanat: meriseikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Tero Kuittinen. Kuvittanut David Elliott. Kannen kuva: John Howe. Sidottu, kansipaperi.

Historian siipien havinaa, suurta seikkailua ja fantasiaa!

Lentävä hollantilainen -laivalta pelastuneet Ben-poika ja Nat-koira jatkavat nyt seikkailujaan 1620-luvulla.

Hurjassa meritarinassa he purjehtivat Karibialta Eurooppaan ranskalaisen merirosvolaivan kyydissä kahden aluksen takaa-ajamina.

Selviydyttyään takaisin mantereelle Ben ja Nat päätyvät uusien ystäviensä kanssa Pyreneitten vuoristoon pelastamaan kadonnutta prinssiä hurjan Razan-heimon luolastosta.

Brian Jacquesin historiallisen, R. L. Stevensonin, Arthur Conan Doylen ja Edgar Rice Burroughsin hengessä kirjoitetun Lentävä hollantilainen -seikkailuromaanisarjan ensimmäinen kirja Haaksirikkoiset löysi heti yleisönsä myös Suomessa.

(muokattu 07.03.2016)

Näkijän tytär (Näkijän kirja, #1)Klaanien salaisuudet (Soturikissat: Klaanien kirjat, #1)AaverantaLasipalatsi (Throne of Glass, #1)Poika nimeltä Joulu (Joulu, #1)

Katjuska avatar
Tässä osassa juoni kulki nopeammin. Tykkäsin tästä enemmän, koska Ben ja Nat olivat vieläkin hieman ihmeissään saamastaan lahjasta ja pidin tästä myös siksi, koska tässä oli enemmän meriseikkailuja (rakastan meri aiheisia fantasiakirjoja) ja juoni kulki nopeammin kuin viime kirjassa ja oli kaikin puolin kiinnostavampi.
Darkki, Vladimirian, NoctilucA
Uusin jäsen: Minna Torvinen