Noidan loitsu (Noidan loitsu, #1)

Noidan loitsu

Cliff McNish
Julkaistu: 2002 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: The Doomspell
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kannen ja ulkoasun suunnittelu: Christel Rönns. Sidottu.

Rachel ja hänen pikkuveljensä Eric siepataan kotinsa kellarista. He putoavat mustan kuilun läpi Ithrea-nimiselle planeetalle, jossa vallitsee ikuinen talvi. Planeettaa hallitsee Dragwena-noita, hän on jo vuosisatojen ajan siepannut lapsia orjikseen, jotka vanhenevat mutta eivät kasva. Dragwena on itsekin vanki. Larpskendya-velho on sulkenut hänet planeetalle, eikä hän pääse pois ilman tyttölasta, jolla on voimakkaat taikavoimat.

Pian Rachel huomaa itsessään maagisia kykyjä. Hän on siis tuo odotettu tyttölapsi. Mutta yhtä paljon kuin Gragwena, häntä ovat odottaneet siepatut ex-lapset. Rachel ja Eric joutuvat mukaan mielikuvitukselliseen taikavoimien mittelöön, jossa siepattujen lasten vastarintaliike taistelee pahan noidan tyranniaa vastaan.

Noidan loitsu on yllätyksellinen ja jännittävä seikkailuromaani, joka imaisee lukijan mukaansa huikeaan fantasiamaailmaan. Se on trilogian ensimmäinen osa ja Cliff McNishin esikoisromaani. Sekä kriitikot että fantasian lukijat ovat ottaneet teoksen ylistäen vastaan.

(muokattu 13.05.2018)

Tuhatkuolevan kirousTulen perillinen (Throne of Glass, #3)Loitsun voima (Koutamäen noita, #2)Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)Verenvahti

Xariel avatar
Minä pidin tästä. (Harvoinhan tulee vastaan kirjoja, joista en pidä mutta sehän ei tässä nyt ole pointti, vaan se että tämä oli niin hyvä kirja että annoin jopa neljä tähteä. Olisin antanut kolme ja kolmeneljäsosaa, tai ehkä jopa kolme ja puoli, mutta kun ei voi niin hyväsydämisyyttäni nostan neljään mutta pidätän pienen varauksen siihen.) Noidan loitsu on nuorille suunnattu, helppotajuinen kirja. Juoni on selkeä, mutta ei liian yksinkertainen. Hahmot toimivat, vaikka ... (lisää)
Aleksi, Nokka10
Uusin jäsen: Ninni Steier