Saalistaja

Michael Crichton
Julkaistu: 2003 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Prey
Tyylit: scifi, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Kannen suunnittelu: Jussi Kaakinen.

1. painos: Otava, 2003. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Loisto, 2004. Nidottu.

Nanoteknologian piti kääntää evoluution kulkua, mutta ihmiskunnan pelastuksesta tulikin peto, jonka saaliita ovat ihmiset itse

Jack Forman, entinen huipputiedemies ja nykyinen koti-isä, kutsutaan yllättäen Nevadan autiomaassa sijaitsevaan laboratorioon. Hänen vaimonsa kuuluu tutkimusryhmään, jonka projekti on mennyt hengenvaarallisesti vikaan.

Molekyylikokoisten robottien parvet ovat riistäytyneet kehittäjiensä käsistä. Ne elävät vapaina erämaassa ja kehittyvät – ja lopulta myös lisääntyvät. Niiden tuhoamiseksi ei näytä olevan keinoja.

(muokattu 03.07.2009)

The Ghost Network: Aktivoi  (The Ghost Network, #1)Kuvun allaSulamispisteMaa 2Peilikaupunki (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #3)

tintti89 avatar
Kirjan juoni oli mielestäni hyvä, sopivan erilainen. Juoni eteni loogisesti, eikä siihen oltu ympätty liikaa tapahtumia pieneen aikajaksoon. Tapahtumista pysyi hyvin perillä. Positiivista oli myös se, miten kaikki nanoteknologiaan liittyvä informaatio oli kirjoitettu muotoon, josta maallikkokin sen ymmärtää. Kirjan henkilöt oli hyvin kuvailtu, ja heihin pääsi hyvin sisälle. Kirjaan mahtui monia eri tyyppisiä henkilöhahmoja, joiden tekemisistä jaksoi lukea. Yksikään hahmo ei ... (lisää)
Pisania
Uusin jäsen: Mikko Iivonen