Kevätaamun lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat #3) - Margaret Weis, Tracy Hickman 7.66   332

Alkuteos ilmestynyt 1985. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Larry Elmore. Kuvat: Jeffrey Butler. Runot: Michael Williams. 5. painos 2003. Nidottu.

Lohikäärmeet. Satujen hirviöt. Tarinat, joita kerrottiin lapsille.

Mutta nyt lohikäärmeet ovat palanneet Krynniin. Sota ja hävitys uhkaavat koko valtakuntaa.

Toivo herää, kun kevät koittaa. Sankarit ovat vihdoin saaneet lohikäärmepeitset aseikseen, ja niiden turvin he käyvät viimeiseen, epätoivoiseen taisteluun lohikäärmeitä vastaan.

Ritari ja barbaari, soturi ja puolhaltia, kääpiö ja kentti sekä synkkäsieluinen velho saavat unohtaa epäilynsä ja ratkaista omat kiistansa ennen kuin he voivat toivoakaan voittavansa – Takhisiksen, Pimeyden Kuningattaren.

Kirja julkaistu 1992 (Jalava)
Alkuperäinen nimi Dragons of Spring Dawning

Tietoja muokattu helmikuu 2, 2016

Omassa kirjahyllyssäni

Dragonlance: Kronikat -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Tämä kirjasarja aloittaa matkan Dragonlancen maailmaan ja tutustuttaa lukijan Krynnin valtakuntaan.

Kuuluu yläsarjaan Dragonlance

Arvosanat 67
Kirja-arviot 11
marraskuu 17, 2009
8 / 10

Tämä kronikka elää ja virtaa mukavasti. Rakastan tarinan velhoa ja vanhoja lohikäärmeitä,joihin auttamattomasti samaistui. Kaikille,jotka pitävät perinteisestä seikkailukirjoista. Sankarit ovat uljaita,lohikäärmeet mahtavia ja neidot kauniita. Tasslehof ja Flint ovat kumppanukset vailla vertaa. Heidän tarinansa on liikuttava ja olen lukenut sarjan moneen kertaan. Aina liikutun tietyissä kohdissa. Minussa on varmaan jotain vikaa:))

Fingon Ringëril
Arvosanat 85
Kirja-arviot 6
elokuu 6, 2008
10 / 10

Kun sain luettua kyseisen kirjan, mielessä ei ollut haikeutta niin kuin yleensä sarjan viimeistä osaa luettaessa. Tähän saattoi olla syynä se että, tiedän päähenkilöiden seikkailevan muissakin kirjoissa. Kuitenkin uskon että, syynä oli sarjan lopetus. Kirjailijat eivät "tappaneet" ketään lopetuksessa vaan jo ennemmin. Ja loppu oli muutenkin "hohdokas". Kiitän tästä kirjailijoita. Vaikka kirjassa oli pieniä puutteita (päähenkilöiden käyttämättömyys joissain kohdissa ym.) annan arvosanaksi 5 tähteä. Tämä kirja ja sarja on sen ansainnut, sillä juoni, huumori ja päähenkilöt ovat olleet vertaansa vailla. SUOSITTELEN KAIKILLE!!!!!

tintti89
Arvosanat 119
Kirja-arviot 119
lokakuu 11, 2007
10 / 10

Kevätaamun lohikäärmeet on huomattavasti synkempi kuin sarjan edelliset kirjat. Juoni etenee tasaisesti, mutta vauhdikkaasti eteenpäin pitäen lukijan mielenkiintoa yllä läpi koko kirjan. Se seuraa asioita ja tapahtumia vuorotellen eri henkilöiden näkökulmasta. Surullisin kohta kirjassa on erään päähenkilön menehtyminen. Kirjan hekilöjä syvennetään edelleen tässä kirjassa. Tanisin ihmispuoli pääsi valloilleen suurimmassa osassa kirjaa. Tasslehoff pysyi omana itsenään tuoden myös hieman hauskuutta kirjan synkkyyteen. Pääosan kirjan surumielisyydestä aiheuttivat henkilöiden eroamiset ja jäähyväiset. Kirja on erittäin hyvin kirjoitettu. Sen tarina imaisee lukijan sisäänsä, ja kirjan haluaisi jatkuvan loputtomiin. Kirja loppuu erittäin hyvin antaen myös viitteitä tulevasta. Suosittelen lämpimästi kaikille fantasiasta kiinnostuneille.

Henri Linkinen
Henri Linkinen