Valoa kohti (Musta haltia -trilogia, #3)

Valoa kohti

R. A. Salvatore
Julkaistu: 1996 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Sojourn
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms

Alkuteos ilmestynyt 1991. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Jeff Easley. 2. painos 2001. Nidottu.

Uumenenalan armottomien syvyyksien yläpuolella Drizzt Do'Urden kamppailee selviytyäkseen hengissä Torilin pinnan ankarissa olosuhteissa. Nuori drow vaeltaa läpi maailman, joka on kokonaan erilainen kuin hänen omansa. Samalla hänen on paettava menneisyytensä varjoja. Hän alkaa ymmärtää uutta kotimaataan ja sen asukkaita, mutta harva maanpinnan asukas haluaa ymmärtää häntä.

"Valoa kohti on TSR:n julkaisemista kirjoista paras pitkään aikaan." – Games Master International

(muokattu 08.09.2016)

Vartija (Maailmanjako, #5)Kumppanukset (Maailmanjako, #1)Vastustaja (Maailmanjako, #3)Drizztin legenda -antologia: Kootut kertomuksetMerirosvokuningas (Murroskaudet, #2)

Sparhawk avatar
Kelpo päätösosa trilogialle. Sansan kaipaamaa läheisyyttä oli mielestäni toki Mooshien ja Drizzin välisessä ystävyydessä. Itse taas pidin vähiten lohikäärme-osuudesta. Vähän turha (kuulostaa pakolliselta TSR: lohikäärmeeltä) ja liiaksi tuli Hobitti ja Smaug mieleen. Ärsyttävästi tämäkin kirja spoilaa sivun verran heti karttojen jälkeen ennen Esinäytöstä.
sansa avatar
Tervetuloa ihmisten maailmaan! Drizzt Do'Urden, Uumenenalasta paennut drow, alkaa etsiä kotia maanpinnalta. Kuten arvata saattaa, mustien haltioiden maine on kiirinyt Drizztin ja hänen uskollisen pantteri-ystävänsä edellä ja estää heitä sopeutumasta uuteen ympäristöönsä. Pimeään ja lämpimään tottunut haltija joutuu jälleen sopeutumaan tyystin erilaiseen tapaan elää. Samalla hän kohtaa olentoja, joista ei osannut kuvitellakaan, mm. hevosen. Trilogian päätösosa on niin ... (lisää)
Skie, LordStenhammar
Uusin jäsen: Aada