Nurmi vuoteenaan (Otorin klaanin tarina #2) - Lian Hearn7.50

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Sidottu, kansipaperi.

”En voinut ajatella muuta kuin Kaedea, miten olimme tavanneet siellä, ja miekkailuharjoitusta, jonka kuluessa olin rakastunut häneen. Oliko hänen nimensä jo merkitty kuolleiden kirjaan? Oliko minun sytytettävä kynttilä hänelle joka vuosi vainajien juhlan aikaan elämäni loppuun asti?”

Jatkoa lumoavalle Otorin klaanin tarinalle: mahtava fantasiaseikkailu ja humalluttava rakkaustarina, joka tapahtuu keskiaikaisessa Japanissa, taistelevien klaanien, muinaisten rituaalien ja itämaisen kauneuden maailmassa.

Maineikkaan Otorin klaanin ottopoikaa ja perillistä Takeota raastavat ristiriidat. Hän vannoo uskollisuutta salaiselle Heimolle ja lähtee heidän matkaansa kehittääkseen ainutlaatuisia taitojaan ja tullakseen Heimon salattujen taitojen ja oppien mestariksi. Samalla hän joutuu kuitenkin luopumaan Otorin perinnöstä ja syvästi rakastamastaan Kaedesta.

Takeo muuttuu pojasta mieheksi kokiessaan vaaroja ja vaikeuksia vuoriston ankarassa talvessa. Samaan aikaan Kaedesta kasvaa arvostettu, omaa tietään kulkeva nainen, joka kauneutensa ja älynsä avulla taistelee itselleen paikan mahtavien miesten maailmassa.

Erossa ollessaankin nuo kaksi ovat edelleen toisilleen kaikki kaikessa.

Sarjan ensimmäinen osa Satakielilattia valloitti Suomessakin erityisesti naislukijoiden sydämet.

”Perinteisen pseudokeskiaikaisen fantasian keskellä Otorin klaanin tarina on raikas tuulahdus jotakin vähän erilaista.” – Tähtivaeltaja

”Otorin klaanin tarina on viihdekirjallisuuden ohittamaton tapaus.” – Turun Sanomat

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Julkaistu: maaliskuu 30, 2005
Kustantaja: Otava
Tyylit: fantasia
Alkuperäinen nimi: Grass for His Pillow
Arvosanalla: 7.50/10
Arvosanoja: 130
Muokattu: maaliskuu 05, 2016

Otorin klaanin tarina -kirjasarja

Sarjan laajennusosia The Harsh Cry of the Heron (2006) ja Heaven's Net Is Wide (2007) ei suomennettu.

Satakielilattia (Otorin klaanin tarina #1)7.62
Nurmi vuoteenaan (Otorin klaanin tarina #2)7.50