Artemis Fowl: Salaiset kansiot

Artemis Fowl: Salaiset kansiot

Eoin Colfer
Julkaistu: marraskuu 3, 2004 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Artemis Fowl Files
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: keijut

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Sidottu.

ERITTÄIN SALAINEN

Artemis Fowlin salaiset muistiinpanot on löydetty Fowl Manorin kassakaapista. Arkaluontoinen aineisto sisältää merkintöjä aina Artemiksen ja keijujen ensikohtaamisesta saakka.

Varoitus: luetaan omalla vastuulla…

Kaksi legendaarista tarinaa: HALTiJa ja Seitsemäs kääpiö

Paljastavat syvähaastattelut: Artemis • Holly • Foaly • Mulch • itse Eoin Colfer!

Salaista tietoa keijuista: Mukana maahiskielen aakkoset

Keijubongarin opas: Tunnista menninkäiset, tontut, peikot ja hiidet

Foalyn upeimmat keksinnöt: Älä rakenna näitä kotona!

(muokattu 01.05.2016)

Artemis Fowl: Aikaparadoksi (Artemis Fowl, #6)Artemis Fowl: Viimeinen vartija (Artemis Fowl, #8)TotuuskeijuArtemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa (Artemis Fowl, #2)Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi (Artemis Fowl, #3)

Xariel avatar
Minä taas pidin tästä kirjasta. Nuo kaksi tarinaa ovat mukavaa luettavaa. Haltija kertoo siitä, miten Hollysta tuli ensimmäinen naispuolinen komisario, ja samalla se on tarina siitä, miten hän voitti julius Rootin. Lisäksi se valottaa mukavasti Tiedustelujaoksen toimintaa ja sen menneisyyttä. Huumoriakin oli mahdutettu mukaan. Ehdottomasti tämän kirjan parhaimmistoa. Seitsemäs kääpiö on taas kertomus Artemiksesta, Mulchista ja eräästä jalokivestä, joka on tietyn värinen, ... (lisää)
w-a-r-i avatar
Kirjan novellit olivat hauskaa luettavaa, perus Colferia. Muut läpiselattavaa matskua, mutta ihan jees. Syvähaastattelut ei nyt olleet mitenkään erityisen tarpeellisia, mutta saahan niistä pientä lisää syvyyttä kyseiseen maailmaan. Keijubongarin opas -__-' Nojoo :) Ihan kiva lisä sarjaan, ehkä vähän vielä nuoremmille kuin itse romaanien ikähaarukka.
Serafia avatar
2.0
Luin ne kaksi ensimmäistä tarinaa; Missä Hollysta tuli HALin ensimmäinen naiskomisario ja miten Mulch ja Artemis tapasivat toisensa ensimmäisen kerran. Noista tarinoista pidin kovasti. Mutta entäs sitten muu kirjan sisältö? En pitänyt, selasin kirjan läpi, eikä muu siinä sitten ollutkaan kiinnostavaa. Ihan kuin pikkulapselle tehty kirja, kuten Beldaran rivien välistä mainitsikin.
Beldaran avatar
2.0
Ihmettelin kovasti tämän kirjan tarkoitusta. Tarinat olivat kyllä hyviä., mutta haastattelut, testi ja tehtävät olivat mielestäni aika typeriä. Ne tuntuivat jollain tapaa kamalan lapsellisilta. Ja keijubongarin opas! Äly hoi! Piirrokset keksinnöistävielä menettelivät, koska ne antoivat kivasti lisätietoa keijujen maailmasta. Mutta olen sitä mieltä, että tämä kirja oli turha lisä hyvälle sarjalle.
Jackalbury avatar
1.0
Rahastuskirja, se on minun mielipiteeni tästä pikku opuksesta. Ainoa mikä kirjassa on kiinnostavaa ja kannattaa lukea ovat nuo kaksi novellia ja syvähaastattelut. Myös Foalyn keksintönurkka oli hauska mutta muuten kirja on kasa kirjailijan muistiinpanoja ja muistaa minusta David Eddingsin Rivan aikakirjoja. Turha ostos kun tämän voi lukea kirjastostakin. Suosittelen Artemis Fowl-sarjan lukeneille, antaa nippelitietoa sarjasta ja muutaman hauskan novellin henkilöhahmoista. Arvosana. 5-.
Gwer avatar
Tämä pikku opus on vähän nopeasti kyhätyn oloinen. No, sellaiseksi se on varmaan tarkoitettu, pieneksi täytteeksi paksumpien kirjojen väliin. Ne jotka haluavat täydentää ja saada kaiken irti Artemis Fowl kirjoista ehkä kannattaa lukea tämä. Mikään pakko se ei ole, koska mitään mullistavaa uutta tietoa ei tästä "vihkosesta" löydy. Vähän epäilyttävästi rahastukselta haiskahtaa..
NoctilucA, KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: ArunaK