Yönsiiven velhot (Korppikartanon salat, #1)

Yönsiiven velhot

Geoffrey Huntington
Julkaistu: 2003 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Sorcerers of the Nightwing
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Ilkka Äärelä. Päällys: Mika Tuominen. Päällyksen kuva: Viktor Koen. Sidottu.

Devon Marchin huoneessa on vaatekomero, jonka pimeydestä tuijottavat vihreät silmät. Hänen isänsä kutsuu komeroa hornankoloksi: sieltä luikertelee nimittäin demoneita, aikeenaan kiskoa Devon helvetin syvyyksiin.

Devon on erilainen nuori. Tahtoessaan hän saa esineet siirtymään tai käyttöönsä väkevän voiman. Tähän asti Devonin on isän avulla onnistunut torjua demonien hyökkäykset, mutta kun isä kuolee 14-vuotias Devon saa uuden kodin Korppikartanosta, suuresta talosta jolla on kummituslinnan maine.

Uuden perheen myötä Devonille selviää, että hän kuuluu Yönsiiven velhojen ikivanhaan veljeskuntaan, eivätkä demonit ole suinkaan jättäneet häntä rauhaan. Korppikartanossa hän saa vastustajakseen myös oudon kahdeksanvuotiaan pojan, oikean pikku paholaisen – ikään kuin pahat henget eivät jo muutenkin puuskuttaisi niskaan… Onneksi Devon saa myös liittolaisen, Cecily Crandallin, jota häntäkin painaa salaisuuksien taakka.

Yhdessä he ryhtyvät selvittämään Korppikartanon saloja. Mielipuoli, Yönsiipi-luopio, on kuitenkin herännyt.

Yönsiiven velhot avaa uuden fantasiasarjan, rikkaan ja seikkaperäisen maailman jossa jokainen käänne on arvaamaton ja jännityksen ote tiukka kuin demonin koura kurkun ympärillä.

(muokattu 10.03.2016)

Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille (Neiti Peregrinen eriskummalliset lapset, #1)Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma, #1)Leikkiä tulella (Keplo Leutokalma, #2)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)

Xariel avatar
Yönsiiven velhot koukuttaa lukijansa pahimmanlaisesti ensimmäisiltä sivuilta lähtien. Juoni on pehmeän tummasävyinen, jännittävä ja arvoituksellinen. Kirjoitus on sujuvaa ja selvää, ja juoni monimutkainen ja arvoituksia täynnä. Päähenkilönä on (kliseisesti) nuori poika, tarinan sankari, joka vasta opettelee tuntemaan menneisyyttään ja voimiaan. Mutta siihen ne kliseet sitten loppuvatkin. Tämä kirja on omaperäisellä juonella ja loistavalla miljööllä varustettu paketti hyytävän jännittävää (kauhu)fantasiaa. Yksinkertaisesti loistava teos.
vicke avatar
Aluksi kirja ei sen kummemin säväyttänyt kansikuvan perusteella. Päätin sitten lopulta lukea kirjan ja jäin heti, kahden ensimmisen kirjan luvun jälkeen koukkuun. Miinusta ei löytynyt, lenti heti suosikkien joukkoon. Juoni, hahmot ja kaikken kaikkiaan monipuolinen pakkaus.
Jackalbury avatar
Yönsiiven velhot poikkeaa hyödykseen muusta fantasiasta siten, että sen tarinaa sävyttävät lähes kauhukirjamaiset tunteet ja piirteet. Tarina kuljettaa mukanaan eikä siihen kyllästynyt kertaakaan. Minua hieman ärsytti perinteinen "huimat-yliluonnolliset-voimat-omaava-nuori-sankari"-asetelma josta minulle tuli hieman mieleen USA:n supersankari kulttuuri. Mielipuolen hahmo oli todella kiinnostava ja monipuolinen. Kirja on hyvä ja omaperäinen, mutta silti minusta ei mikään hieno tai mestarillinen. Suosittelen kirjaa kaikille omaperäistä fantasiaa etsiville. Arvosana: 7.
Rauros avatar
Heti kun aloin lukeen kirjaa se tempautti minut mukaansa ja jännitystä riitti loppuun saakka! Suosittelen :D!
Pugitshu avatar
Kirja tempaisi mukaansa heti ja piti mielenkiinnon yllä ihan loppuun asti. Jäin janoamaan heti kirjasarjan seuraavaa osaa ja täytyy heti lukea kaikki ja selvittää mitä salaisuuksia vielä paljastuu. Korppikartanon tapahtumat pitivät jännityksessä ja kirjailija kuvaili hyytävästi demonien kanssa käydyt kohtaamiset. Kirjan kuvat myös toivat uutta näkökulmaa kirjan sisältöön ja olivat positiivinen yllätys sivua kääntäessä. Jokainen kirjan henkilö tuo omalta osaltaan jännitystä ja salaperäisyyttä kirjan tapahtumiin. Tästä kirjasta saisi mielestäni loistavan tv-sarjan.
Pennywere avatar
Yönsiiven velhot oli pirullisen ovela, jännittävä ja salaperäinen alusta loppuun saakka. Jos jokin raivostuttaa niin se, ettei salaisuudet paljastu kirjan loppuun mennessä, mutta toisaalta se herättää kiinnostusta jatko-osia kohtaan. Henkilöhahmoja löytyi laidasta laitaan, mielenkiintoisimpina vaarallisen ailahtelevainen Alexander ja hyvispahis Rolfe. Pahiksena tietysti ylimahtava julmetus, jolta kuitenkin osittain vahingossa livahdettiin karkuun. Pisteet kuitenkin kirjailijalle, joka ... (lisää)
Namine avatar
Yösiiven velhot on loistava opus, jonka kauhunsekainen tunnelma pakottaa lukemaan kirjan keskittyneesti loppuun saakka. Kliseitä ei pahemmin ole ja modernina fantasiana Yönsiiven velhot omaa myös kauhukirjallisuuden piirteitä. Hahmot ovat hyvin kuvailtuja ja miljöön voi nähdä mielessään. Kirjan luettuaan jää odottamaan seuraavia osia innolla. Arvosana: 10
tintti89 avatar
Tähän kirjaan jää koukkuun. Juoni pysyy hyvänä ja ennalta-arvaamattomana läpi koko kirjan. Henkilöhahmot ovat mielenkiintoisia, vaikka ovatkin välillä vähän kliseisiä: nuori poika suurine voimineen haastaa aikuisen velhon. Kirjaan on selkeästi nähty vaivaa ja vaiva on kannattanut. Yönsiiven velhot on loistava kirja!
Uusin jäsen: Maija