Tähdetön yö (Drowin perintö #2) - R. A. Salvatore6.70

Alkuteos ilmestynyt 1993. Suomentanut Johanna Vainikainen. Päällys: Mikko Kuutti. Kannen kuva: Robh Ruppel. 2. painos 2003. Nidottu.

Mithrilsalista minulle ei löydy vastauksia. Siellä vallitseva näennäinen rauha ja painostava hiljaisuus eivät paljasta mitään drow-heimolaisteni suunnitelmista. Ystävieni tähden minun on saatava nuo synkät aikeet selville. Pelkäänpä, että vaihtoehtoja ei ole: on vain yksi paikka, josta voin etsiä tietoa...

Uumenala. Vaanivan pimeyden varjoton maailma, jonne Drizzt Do'Urden ei kaipaa takaisin. Jalon mustan haltian täytyy kuitenkin palata sinne, kohdata maahisystavänsä Blingdenstonen kaupungissa ja jatkaa sieltä Menzoberranzaniin, drowien kaupunkiin. Vain siten Drizzt voi ottaa selvää vaarasta, joka kenties kurkottaa tuosta mustasta paikasta uhaten hänen ystäviään Mithrilsalissa asti.

Hän löytää yllättäviä liittolaisia ja vihollisia, joiden luuli jo kuolleen. Hänen sapellinsa iskevät päin hirviöitä, joiden pahuus ei kestäisi auringon valoa, ja hän joutuu ponnistamaan kaiken sisäisen voimansa hallitakseen tunteita, joita kauhistuttavan kotimaan näkeminen taas hänessä herättää. Eikä syyllisyys ystävän kuolemasta jätä Drizztiä rauhaan.

Keskustelua: R. A. Salvatore :: viestejä 23 kpl

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Julkaistu: 1999
Kustantaja: Jalava
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms
Alkuperäinen nimi: Starless Night
Arvosanalla: 6.70/10
Arvosanoja: 181
Muokattu: joulukuu 21, 2014

Drowin perintö -kirjasarja

Sarja on jatkoa Jäätuulen laakso- ja Musta haltia -trilogioille.

Kuuluu yläsarjaan Forgotten Realms

Pahan perintö (Drowin perintö #1)6.60