Veren vangit (Vampyyrikronikat #1) - Anne Rice7.38

Alkuteos ilmestynyt 1976. Suomentanut Hanna Tarkka.

1. painos: Otava, 1992. Kannen piirros: Hannele Vanha-Aho. Nidottu.
2. painos: Otava, 2009. Seven. Nidottu.

British Fantasy -palkintoehdokas 1977.

Paholaismaisen kiehtova, tumman aistikas kulttiromaani vampyyreista, joita raastaa inhimillisyyden kaipuu ja sammumaton verenhimo

Kun Louis kohtaa Lestatin 1700-luvun New Orleansissa, hän on tavallinen kuolevainen ja plantaasien perijä. Lestat sen sijaan on vampyyri, kuolematon yön kulkija, ikikaunis nautiskelija. Mitä enemmän Lestat kertoo elämästään, sitä kiihkeämmin Louis haluaa varjojen maailmaan, jota hallitsee lämpimän veren hypnoottinen tykytys.

Anne Ricen vallankumouksellisesta kulttisarjasta on suomennettu myös Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar. Veren vangeista tehdyn elokuvan on ohjannut Neil Jordan.

”Modernin kauhun perusteoksia. Hienostunut, tyylikäs ja surumielinen romaani.” – Helsingin Sanomat

Keskustelua: Anne Rice :: viestejä 19 kpl

Arvosanalla: 7.38/10
Arvosanoja: 208
Muokattu: helmikuu 22, 2015

Vampyyrikronikat -kirjasarja

Sarjan suomentaminen jäi kolmeen osaan.

Veren vangit (Vampyyrikronikat #1)7.38
Vampyyri Lestat (Vampyyrikronikat #2)7.72
Kadotettujen kuningatar (Vampyyrikronikat #3)7.22

Kirja-arvioita

6/10 |
marraskuu 26, 2013
Veren vangit oli minulle henkilökohtaisesti mielenkiintoista - mutta hidasta luettavaa. Kirjassa kuvailtiin hyvin alueita, ajan tyyliä ja henkilöhahmot olivat kiinnostavia. Suru ja ahdinko eri tilanteissa oli saatu hyvin esille kirjassa. Pelottava se ei ollut.
10/10 |
huhtikuu 16, 2013
Loistava!Lähtee hieman kankeasti matkaan,ei mielestäni ihan yllä seuraavien osien tasolle.Silti jos pitää vamppyyri jutuista niin tämä(trilogia)on aivan pakko lukea!Kirjassa kuvataan erittäin hyvin eri aikakausia ja tunnelmia.
8/10 |
heinäkuu 08, 2012
Kirja on ehdottomasti oma suosikkini suomennetuista vampyyrikronikoista! Olen lukenut sen moneen kertaan, samoin nähnyt elokuvan josta pidän myös aivan valtavasti.
8/10 |
lokakuu 04, 2009
Veren vangit on hieno vampyyrikirja ja herättää lukijan kiinnostuksen jatko-osiin. Kauhua odottaville romaani ei välttämättä toimi, ainakaan minua yksikään kohtaus ei pelottanut. Sen sijaan pidin teoksessa kirjoitustyylistä, tunnelmasta, ...
6/10 |
marraskuu 02, 2008
Osuin kirjaan tavallaan vahingossa ja nyt olen lukenut suunnilleen kaikki kyseiseen sarjaan kuuluvat kronikat. Jos mitenkään kielitaito riittää, kannattaa ehdottomasti lukea englanniksi, sillä Rice kirjoittaa hyvin kaunista ja kuvailevaa, ...
4/10 |
syyskuu 15, 2008
Olin kuullut paljon arvosteluja kyseisestä kirjasta. Melkein kaikilla palstoilla joita luin tuolloin, hehkutettiin kuinka hyvä Anne Rice kirjoittajana on. Menin totaallisesti lankaan. Mielestäni kyseinen kirjasarja on yliarvostettu. ...
10/10 |
huhtikuu 20, 2013