Stravaganza: Tähtien kaupunki

Mary Hoffman
fantasia, nuoret
Stravaganza: Tähtien kaupunki (Stravaganza #2) - Mary Hoffman7.70

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kansi: Peter Bailey.

1. painos: Tammi, 2004. Sidottu.
2. painos: Tammi, 2008. Tam tam. Nidottu.

Viisitoistavuotiaan Georgian elämä on kurjaa. Koulussa hän on yksinäinen, ja kotona asuu velipuoli, joka purkaa Georgiaan kaikki aggressionsa. Ainoa ilo ovat hevoset. Siksi Georgia ostaa antiikkikaupasta pienen siivekkään hevospatsaan. Kun hän nukahtaa se kädessään, hevonen lennättää hänet uuteen maailmaan, salaperäiseen Remoraan. Georgia saa tietää olevansa stravagantti, ihminen, joka kykenee siirtymään ajasta ja paikasta toiseen, 2000-luvun Englannista 1500-luvun Taliaan.

Remorassa valmistaudutaan suuriin jokavuotisiin ratsastuskilpailuihin. Kaikki Talian ylimykset kokoontuvat Remoraan, myös Bellezzan – naamioiden kaupungin – herttuatar Arianna sekä stravagantit Rodolfo ja Luciano.

Georgia uppoutuu Remoran kiehtovaan, vaaralliseen elämään. Oleskelu Taliassa vaikuttaa arvaamattomalla tavalla myös hänen elämäänsä Englannissa.

Huikea jatko Stravaganza – naamioiden kaupunki -kirjalle.

Julkaistu: marraskuu 2004

Stravaganza: Miekkojen kaupunki (Stravaganza #6)6.98

Kirja-arvioita

9/10 |
joulukuu 06, 2016
Mielestäni tämä oli edeltäjäänsä parempi kirja, vaikka pidänkin Lucienista enemmän. Pääsin hyvin kirjan juoneen mukaan ja oli kiva, että kirjassa kerrottiin myös hevosista. Tykkäsin!
9/10 |
heinäkuu 19, 2015
Tämä kirja oli lähellä sydäntä, muistuttaa itseä samassa tilanteessa. Kirja oli hyvä, mutta joudun sanomaan, että ensimmäinen osa oli mielestäni parempi, koska pidin Lucienista hitusen enemmän kuin Georgiasta. Hyvä kirja.
8/10 |
tammikuu 09, 2014
Tämä kirja oli periaatteessa hieman parempi kuin edeltäjänsä, sillä tämä ei ollut aivan niin suora vaan välilä oli myös ongelmia. Itse päähenkilöstä, Geordiasta, en pitänyt läheskään yhtä paljon kuin Lucianista, mutta kirja oli silti hyvä jatko-osa ensimmäiselle osalle.
10/10 |
tammikuu 02, 2009
***SPOILAA ensimmäistä ja hieman tätä toistakin kirjaa*** Minä todella pidän tästä Stravaganza-trilogiasta. ^^ Ensimmäiseen osaan tutustuneille on helpompaa (paljonkin helpompaa) hahmottaa ihmisten välisiä suhteita ja Talian maailmaa ...
10/10 |
maaliskuu 08, 2013