Tulilaulu (Tuuli tulessa -trilogia, #3)

Tulilaulu

William Nicholson
Julkaistu: marraskuu 19, 2004 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Firesong

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Helene Bützow. Kannen kuva ja kartta: Peter Sis. Typografian suunnittelu: Ilja Karsikas. Sidottu.

Manthien kansa on matkalla kohti Sirenen saarta, kohti muinaista kotimaataan, Ira Hathin näkijän kykyjen avulla. Mutta näkijänä oleminen kuluttaa voimia ja Kestrel pelkää äitinsä voimien loppuvan kesken.

Matka on täynnä vaaroja, ja uhkaavia enteitä. Pääseekö Manthien kansa koskaan perille saarelle? Ehtiikö Bowman oppia kaiken mitä Albard tahtoo hänen oppivan? Tuuli nousee ja aika käy vähiin...

William Nicholsonin hienon trilogian väkevä päätösosa. Aikaisemmin ilmestyneet Tuulen laulu ja Ylivaltiaan orjat.

(muokattu 28.09.2012)

Helsingin allaLumottu lelutehdas (Haavekaupunki, #2)Vainuttu (Susiraja, #4)Gregor ja rottien koodi (Alismaan tarinat, #5)Ikimaa: Soturin tie (Ikimaa, #1)

Salde avatar

Kirjan keskiössä on matka; etsitään kotia ja myös itseä. Minua hieman häiritsi tämä tarinassa oleva kansan luvatun maan etsintä, sain siitä turhan raamatullisia mielleyhtymiä. En erityisemmin pitänyt tästä kirjasta, ehkä se on todettava, että tämä trilogia ei ole minua varten.

Astorethein
Uusin jäsen: Inex