Talviyön lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat #2) - Margaret Weis, Tracy Hickman 7.78   346

Alkuteos ilmestynyt 1985. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Larry Elmore. Kuvitus: Dennis Beauvais. Nidottu.

Lohikäärmeet. Satujen hirviöt. Tarinat, joita kerrottiin lapsille. Mutta nyt lohikäärmeet ovat palanneet Krynniin. Sota ja hävitys uhkaavat koko valtakuntaa.

Pieni joukko sankareita tuo toivon ihmisten mieliin. Mutta toivo on yhtä hento kuin ruusunnuppu, joka saattaa lakastua talviyön purevassa viimassa.

Ritari ja barbaari, soturi ja puolhaltia, kääpiö ja kentti sekä synkkäsieluinen velho alkavat etsiä kahta esinettä, jotka voivat auttaa heitä tai johtaa heidät tuhoon – lohikäärmekristallia ja legendaarista lohikäärmepeistä.

Kirja julkaistu 1991 (Jalava)
Alkuperäinen nimi Dragons of Winter Night

Tietoja muokattu helmikuu 2, 2016

Omassa kirjahyllyssäni

Dragonlance: Kronikat -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Tämä kirjasarja aloittaa matkan Dragonlancen maailmaan ja tutustuttaa lukijan Krynnin valtakuntaan.

Kuuluu yläsarjaan Dragonlance

Kirja-arviot 2
Viestit 141
marraskuu 27, 2013
8 / 10

Kuten muut ovatkin jo huomanneet kirja on huomattavasti parempi kuin sen edeltäjä. Olen tästä hyvin samaa mieltä, kirja on parempi. Henkilöiden vaikuttimia ja syitä tekemiselle ei niikään enää kerrota vaan oletetaan että ne tiedetään jo, se saattaa tehdä kirjasta joillekin sekavan oloisen. Kirja jatkaa kivasti sen edeltäjää, mutta jotain jää kaipaamaan lopussa. kenteis siihen ne syyt sopisivatkin, kenties ei. Erään hyvin tärkeän henkilön kuolema saa tuntemaan (ainakin minut) surulliseksi. Kirja olisi kenties vielä parempi jo tasslehoffia ei mukana olisi ollenkaan. Lopuksi voin taas todeta kokkoajan ollaan menossa parempaan päin!

Aksu
Arvosanat 83
Kirja-arviot 3
tammikuu 9, 2010
10 / 10

Krja todellakin oli parempi kuin ensimmäinen osa. Välillä vain häiritsi, kun porukka hajoitettiin, eikä aina pysynyt perässä, missä kukin oli. Muuten olen tosi tyytyväinen. Oli yllättäviä käänteitä, kun joku paljastui joksikin aivan muuksi, joku löytyi ja joku taas kuoli. Loppu tosin jäi auki, mutta onneksi on vielä kolmas osa:)

Fingon Ringëril
Arvosanat 85
Kirja-arviot 6
heinäkuu 22, 2008
8 / 10

On totta, että tämä kirja on parempi kuin edellinen osa. Kuitenkin tässä kirjassa on jotain, joka ei tee kirjasta täydellistä. Se voisi olla loppu. Se jäi liian avoimeksi (onneksi vasta toinen osa) ja se loppu oli jotenkin liian naiivi.. Paremmaksi kirjaksi edelliseen verrattuna tekee tarina oli paremmin kirjoitettu (ei ollut vaikeuksia pysyä kärryillä) ja tylsät kohdat puuttuivat.. Lisäksi tuotiin lisää pahoja ihmisiä ja näytettiin, että hyvälläkään ei mene niin hyvin.. Juoni ja päähenkilöt ovattodella hyviä ja huumorilla höystetyjä. Erityisesti Fizban ja Tasslehoff.. Suosittelen kirjaa kaikille!!!

tintti89
Arvosanat 119
Kirja-arviot 119
lokakuu 2, 2007
10 / 10

Kirja oli loistava, parempi kuin sarjan ensimmäinen osa! Se oli erittäin hyvin kirjoitettu ja juoni kulki sujuvasti ja mielenkiintoisesti eteenpäin. Kirja oli niin todenmukainen, että tuntui kuin olisi itsekin ollut kirjassa mukana. Henkilöt, varsinkin Fizban ja Tasslehoff, toivat sopivasti huumoria kirjaan mukaan. Loppu sopi mielestäni erittäin hyvin tähän kirjaan, vaikka se jäikin hieman avoimeksi.

huhtikuu 26, 2022
maaliskuu 23, 2021