Talviyön lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #2)

Talviyön lohikäärmeet

Margaret Weis, Tracy Hickman
Julkaistu: 1991 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Dragons of Winter Night
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dragonlance, dungeons & dragons, lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 1985. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Larry Elmore. Kuvitus: Dennis Beauvais. Nidottu.

Lohikäärmeet. Satujen hirviöt. Tarinat, joita kerrottiin lapsille. Mutta nyt lohikäärmeet ovat palanneet Krynniin. Sota ja hävitys uhkaavat koko valtakuntaa.

Pieni joukko sankareita tuo toivon ihmisten mieliin. Mutta toivo on yhtä hento kuin ruusunnuppu, joka saattaa lakastua talviyön purevassa viimassa.

Ritari ja barbaari, soturi ja puolhaltia, kääpiö ja kentti sekä synkkäsieluinen velho alkavat etsiä kahta esinettä, jotka voivat auttaa heitä tai johtaa heidät tuhoon – lohikäärmekristallia ja legendaarista lohikäärmepeistä.

(muokattu 02.02.2016)

Syyshämärän lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #1)Kääpiökuilujen lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #1)Tiimalasivelhon lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #3)Kevätaamun lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #3)Mustan kuningattaren lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #2)

Aksu avatar
Krja todellakin oli parempi kuin ensimmäinen osa. Välillä vain häiritsi, kun porukka hajoitettiin, eikä aina pysynyt perässä, missä kukin oli. Muuten olen tosi tyytyväinen. Oli yllättäviä käänteitä, kun joku paljastui joksikin aivan muuksi, joku löytyi ja joku taas kuoli. Loppu tosin jäi auki, mutta onneksi on vielä kolmas osa:)
tintti89 avatar
Kirja oli loistava, parempi kuin sarjan ensimmäinen osa! Se oli erittäin hyvin kirjoitettu ja juoni kulki sujuvasti ja mielenkiintoisesti eteenpäin. Kirja oli niin todenmukainen, että tuntui kuin olisi itsekin ollut kirjassa mukana. Henkilöt, varsinkin Fizban ja Tasslehoff, toivat sopivasti huumoria kirjaan mukaan. Loppu sopi mielestäni erittäin hyvin tähän kirjaan, vaikka se jäikin hieman avoimeksi.
Kirazak avatar
Kuten muut ovatkin jo huomanneet kirja on huomattavasti parempi kuin sen edeltäjä. Olen tästä hyvin samaa mieltä, kirja on parempi. Henkilöiden vaikuttimia ja syitä tekemiselle ei niikään enää kerrota vaan oletetaan että ne tiedetään jo, se saattaa tehdä kirjasta joillekin sekavan oloisen. Kirja jatkaa kivasti sen edeltäjää, mutta jotain jää kaipaamaan lopussa. kenteis siihen ne syyt sopisivatkin, kenties ei. Erään hyvin tärkeän henkilön kuolema saa tuntemaan (ainakin ... (lisää)
Fingon Ringëril avatar
On totta, että tämä kirja on parempi kuin edellinen osa. Kuitenkin tässä kirjassa on jotain, joka ei tee kirjasta täydellistä. Se voisi olla loppu. Se jäi liian avoimeksi (onneksi vasta toinen osa) ja se loppu oli jotenkin liian naiivi.. Paremmaksi kirjaksi edelliseen verrattuna tekee tarina oli paremmin kirjoitettu (ei ollut vaikeuksia pysyä kärryillä) ja tylsät kohdat puuttuivat.. Lisäksi tuotiin lisää pahoja ihmisiä ja näytettiin, että hyvälläkään ei mene niin hyvin.. ... (lisää)
Uusin jäsen: Anton Niinikoski