Peliin kadonnut poika

Reijo Vahtokari
fantasia, lapset, seikkailu
Peliin kadonnut poika - Reijo Vahtokari5.00

Sidottu.

Fantasialla maustettu tyttöjen ja poikien seikkailukertomus, historiallinen aikamatka tietokonepelien maailmaan.

Kuudesluokkalainen Lauri seurustelee mieluummin tietokonepelien kuin ikätoveriensa kanssa. Erityisen kiire hänellä on koulusta kotiin nyt kun äiti on ostanut upouuden, jännittävän Metapaxin paluu -pelin.

Eräänä päivänä Lauri äkkää koiransa television ruudussa – se on käsittämättömästi joutunut Metapaxin maailmaan! Tellu on pelastettava, mutta miten? Lauri tietää, ettei selviä ilman kaverien apua. Ainut konsti on turvautua Katjaan, luokkatoveriin.

Pelastusoperaatio on tuskin käynnistynyt, kun selviää, että Katjan arkeologi-isä on mystisesti kadonnut tutkimusretkellään pienelle Kreikan saarelle. Kauhukseen Lauri ja Katja tajuavat, että tuo antiikin sankareiden kansoittama saari on Metapax-pelin miljöö.

Reijo Vahtokari on Suomen kuvalehden pitkäaikainen toimittaja. Hänen esikoisromaaninsa Joonas ja seikkailu Metsienmaassa ilmestyi vuonna 2002.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Opi lohikärmeskieltä: Hikotus Kauhistus Koljakala III8.44

Kirja-arvioita

6/10 |
marraskuu 17, 2013
Kannen - joka ei tee kunniaa hyvälle kirjalle- perusteella en olisi ikinä tarttunut kirjaan, jollei lempiopettajani olisi sitä minulle lukuhullulle suositellut. Juoni on hyvä ja mielenkiintoa riitti. Henkilöt ovat hauskoja ja omaperäisiä, ja ...
6/10 |
lokakuu 19, 2007
En olisi varmaan koskaan osannut tarttua tähän kirjaan, ellen olisi saanut sitä palkinnoksi. Itse asiassa kirja on yllättävän hyvä. Olen aina ollut hieman nirso suomalaisia kirjailijoita kohtaan, mutta tämä on "sellainen ihan kiva". Juoni on ...