Peliin kadonnut poika

Peliin kadonnut poika

Reijo Vahtokari
Julkaistu: lokakuu 2004 (Otava)
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Fantasialla maustettu tyttöjen ja poikien seikkailukertomus, historiallinen aikamatka tietokonepelien maailmaan.

Kuudesluokkalainen Lauri seurustelee mieluummin tietokonepelien kuin ikätoveriensa kanssa. Erityisen kiire hänellä on koulusta kotiin nyt kun äiti on ostanut upouuden, jännittävän Metapaxin paluu -pelin.

Eräänä päivänä Lauri äkkää koiransa television ruudussa – se on käsittämättömästi joutunut Metapaxin maailmaan! Tellu on pelastettava, mutta miten? Lauri tietää, ettei selviä ilman kaverien apua. Ainut konsti on turvautua Katjaan, luokkatoveriin.

Pelastusoperaatio on tuskin käynnistynyt, kun selviää, että Katjan arkeologi-isä on mystisesti kadonnut tutkimusretkellään pienelle Kreikan saarelle. Kauhukseen Lauri ja Katja tajuavat, että tuo antiikin sankareiden kansoittama saari on Metapax-pelin miljöö.

Reijo Vahtokari on Suomen kuvalehden pitkäaikainen toimittaja. Hänen esikoisromaaninsa Joonas ja seikkailu Metsienmaassa ilmestyi vuonna 2002.

(muokattu 31.12.2014)

Loitsun voima (Koutamäen noita, #2)Labyrinttitaistelu (Percy Jackson, #4)Selviytyjät (Intertwined, #2)Varjojen kaupungit I–IIIRiimukivet

TheDarkMission avatar
En olisi varmaan koskaan osannut tarttua tähän kirjaan, ellen olisi saanut sitä palkinnoksi. Itse asiassa kirja on yllättävän hyvä. Olen aina ollut hieman nirso suomalaisia kirjailijoita kohtaan, mutta tämä on "sellainen ihan kiva". Juoni on "ihan kiva", ei kyllä mitenkään yllättävä. Pintaa syvemmälle kirja ei ulotu, mutta henkilöt ovat aika normaaleja ja normaalin fiksuja, mistä plussaa. Tarina on luettava ja jopa välillä viihdyttävä. Se kuinka henkilöt muodostivat ... (lisää)
Mai00 avatar
Kannen - joka ei tee kunniaa hyvälle kirjalle- perusteella en olisi ikinä tarttunut kirjaan, jollei lempiopettajani olisi sitä minulle lukuhullulle suositellut. Juoni on hyvä ja mielenkiintoa riitti. Henkilöt ovat hauskoja ja omaperäisiä, ja loppu on yllättävä ja ihana. Jännitystäkin oli saatu tarinaan sopivasti mukaan. Kunnolla alkuun pääseminen kesti, mutta loppua kohden parani. Aihe ei sinänsä ollut minua kiinnostava, mutta kirja oli silti hyvä.
Nea Kukkanen, Pisania
Uusin jäsen: Nea Kukkanen