Alaston kuolema (Eve Dallas, #1)

Alaston kuolema

J. D. Robb
Julkaistu: lokakuu 2004 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Naked in Death
Tyylit: scifi, romantiikka, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 1995. Suomentanut Satu Leveelahti. Kannen suunnittelu: Vivid. Typografia: Jani Blommendahl.

1.–2. painos: Gummerus, 2004. Sidottu, kansipaperi.
3. painos: Loisto, 2005. Nidottu.

Miltä näyttää maailma vuonna 2058?

Kotiasi hoitaa robotti.
Ruokasi on synteettistä.
Nautinnoistasi hivelevin on pala aitoa suklaata.

Komisario Eve Dallas selvittää nuoren naisen kylmäveristä murhaa, joka tempaisee hänet syvälle prostituution, poliittisten juonittelujen ja kiristyksen rämeikköön. Kymmenen vuotta New Yorkin poliisivoimissa on opettanut Evelle, että hengissä voi pysyä vain luottamalla vaistoonsa. Nyt vaisto kertoo Evelle, että hänen olisi parasta pitää näppinsä erossa miehestä, jota hän epäilee murhaajaksi.

Irlantilaissyntyinen Rourke on upporikas ja komea, liikemies universumin huipulta. Hän on myös huumorintajuinen ja viettelevän särmikäs. Vaikka hälytyskellot soivat, Eve sulkee korvansa. Hän on tavannut vertaisensa eikä jaksa enää odottaa. Viis säännöistä! Onhan intohimolla omat kuolemattomat sääntönsä, ainakin planeetalla nimeltä Maa.

(muokattu 23.05.2009)

Kuoleman salaliitto (Eve Dallas, #8)Kuoleman ikuistama (Eve Dallas, #3)Kuoleman riitit (Eve Dallas, #5)Kuoleman hurmio (Eve Dallas, #4)Kuoleman enkeli (Eve Dallas, #6)

rudi92 avatar

Alaston kuolema on hyvä ja koukuttava kirja. Selvitettävät murhat ja niiden tekijät eivät olleet helposti arvattavissa. Luin kirjan nopeasti, mutta huomasin, ettei kirjassa ollut sitä samaa mitä viiden tähden kirjoissa pitäisi olla. Eve oli hyvä päähahmo ja pidin myös Roarkesta. Mutta heidän molempien tunteita ei ollut kerrottu niin hyvin, mitä olisin voinut luulla. Olen kuullut Nora Robertsin olevan romantiikan taitaja, mutta olen todella pettynyt. Mielestäni kirjan ... (lisää)

Katjuska avatar
En ole ennen lukenut rikoskirjoja, mutta tämä ylitti odotukseni. Kirja piti mukanaan loppuun asti ja juoni kulki hyvin. Sydän pomppaili hurjaa vauhtia melkein koko ajan kirjaa lukiessani. Romantiikka oli hyvää plussaa kirjassa, mutta sitä ei ollut liikaa (onneksi, sillä muuten kirja olisi muuttunut liian imeläksi), vaikka seksikohtaukset olivat hieman rajuja ja yksityiskohtaisesti kuvailtuja. Aion lukea sarjan seuraavat osat 100% varmasti ja suosittelen kirjaa kaikille, jotka tykkäävät sydäntä riipivästä jännityksestä.
Q_Black avatar
Tämä oli vähän sellainen "hetken hairahdus" kun päätin sen varata kirjastosta itselleni. En kauheasti ole lukenut rikolliskirjallisuutta eikä se oikeastaan kiinnostakaan, mutta tässä kirjassa homma toimi. Eve on aivan mahtava persoona, joka ei epäile käyttää nyrkkejään jos tilanne sitä vaatii. Häntä ei suotta pidetä parhaimpana työssään. Tässä pokkarissa murhaaja oli melkoisen raaka ja tapahtumat kuvailtiin niin elävästi, että melkein tuntui kuin itse olisi ... (lisää)
Liliales avatar
Tykkään tykkään tykkään! Kerrassaan ihanaa ja mielenkiintoista luettavaa. Sitä alkaa hyvin miettimään mitä meillä on edessä, mitä tulevaisuus tuo. Onko se lähelläkään mitä se on kirjassa vai onko se hyvin kaukana siitä. Evestä tuli yksi suosikki naispäähenkilöistä mitä itse tiedän. Hän on vahva huolimatta omasta menneisyydestään ja vaikka ne saattavat piinata häntä vähän väliä. On myös ihanaa lukea Evestä ja Roarkesta ja heidän suhteen etenemisestä. Jännityskään ei lakkaa vasta kuin kirja on luettu loppuun asti. Aion ehdottomasti lukea jatko-osat. Suosittelen!
Kuurankukka, Nokka10
Uusin jäsen: Inex