Salaiset aikamatkat (Ville ja Laura, #1)

Salaiset aikamatkat

Ritva Toivola
Julkaistu: 2003 (Tammi)
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: aikamatkustus, kotimainen

Kansi ja ulkoasu: Janne Harju. Sidottu.

Ritva Toivolan monitasoinen nuorten fantasiaromaani saa lukijan näkemään omankin aikamme aivan uusin silmin.

Eletään vuotta 2068. Suomesta on tullut matkailumaa ja Helsingin lähellä sijaitsevassa suuressa Huvijärven Elämyspuistossa voi harrastaa kaikenlaista rakettiliidosta, purjeluistelusta ja jokisuunnistuksesta monenlaisiin live-roolipeleihin.

Sisarukset Ada ja Mertsi löytävät puiston kätköistä vanhan pelikoneen, jonka avulla he pystyvät matkustamaan aivan oikeasti menneisyyteen. Koneen avaaman aikakäytävän läpi voivat kulkea myös heidän siellä tapaamansa ihmiset ja eläimet.

Mitä ajattelevatkaan 1800-luvulla elävä paimentyttö tai meidän ajastamme kotoisin oleva Ville päästyään aikakäytävän läpi Adan ja Mertsin maailmaan, merkilliseen elämyspuistoon, jossa ei aina voi tietää mikä on totta ja mikä tarua? Onko Dinolahdella ihan oikeita dinosauruksia? Kuinka tavalliselle suomalaiselle järvelle on ilmestynyt etelämeren saaria? Kuinka ennen niin tasaisen maiseman keskelle on kohonnut laskettelumäkiä? Mistä voi tietää, ovatko metsässä tavatut eläimet oikeita vai teknoeläimiä? Ja mihin aikakoneen keksijä on kadonnut?

(muokattu 24.12.2014)

Maija Poppanen puistossa (Maija Poppanen, #4)Ripaus taikaa (Lumoleipomo, #2)Taikamajakat (Tuikkulahden tarinat, #1)Ella Aura ja kolmastoista haltia (Ella Aura, #2)Maija Poppanen avaa oven (Maija Poppanen, #3)
LordStenhammar, Annav, HVM
Uusin jäsen: Raija Karonen