Pedon sydän

Julkaistu: 2000 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Hearts in Atlantis
Tyylit: kauhu, novellikokoelma, jännitys
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Baseball-osuudet suomentanut Karri Kokko. Korttipeliosuudet suomentanut Silja Hiidenheimo. Päällys: Heikki Kalliomaa. Sidottu, kansipaperi.

World Fantasy -palkintoehdokas 2000, British Fantasy -palkintoehdokas 2000.

Sisältää viisi toisiinsa liittyvää tarinaa:

• Keltatakkiset alhaiset miehet (Low Men in Yellow Coats, 1999)
  • Pedon silmä (Hearts in Atlantis, 1999)
  • Sokea-Willie (Blind Willie, 1994, uudistettu)
  • Miksi me olemme Vietnamissa (Why We're in Vietnam, 1999)
  • Kun hämärtää (Heavenly Shades of Night are Falling, 1999)
  • Saatteeksi (Author's Note)

"Tätä on vaikea uskoa, mutta 60-luku ei ole fiktiota – sellainen aika tosiaan oli." – Stephen King

Piinallisen jännittävä Pedon sydän johdattaa hyvyyttä ja pahuutta koskevien suurten kysymysten äärelle. Sen tarina, joka koostuu viidestä toisiinsa punoutuvasta kertomuksesta, alkaa Vietnamin sodan ja hippiliikkeen leimaamalta 60-luvulta ja kulkee läpi modernin amerikkalaisen yhteiskunnan aina meidän päiviimme saakka. Mistä kumpuaa järjetön väkivalta, kuka meistä osoittautuukaan pedoksi? Jälleen kerran Stephen King näyttää lahjansa mestarillisena kertojana ja ajankuvan luojana.

(muokattu 14.05.2017)

YönäytösKuutamohulluus ja muita vanhoja suomalaisia pulp-novellejaMagnum OpusPaholaisen siivet (Kuoriaiskirjat, #11)Veri joka suonissasi virtaa (Johannes, #3)

Puolikuu avatar
Tämän kirjan heikkous on tarinat 2-4. Ennen kirjaa, näin Pedon sydän -elokuvan. Se oli aivan ihana ja liikuttava, oli pakko lukea kirjakin. Ensimmäinen ja viimeinen tarina ovatkin samat kuin elokuvassa. Nämä luinkin hetkessä ja ah. Mutta! osien 2-4 lukemiseen meni lähes kuukausi, niin tylsiä olivat. Kauhuesimerkkinä "Pedon silmä", joka oli vieläpä varsin pitkä. Tarina sisälsi runsaasti ärsyttäviä hahmoja, huonoa huumoria ja Kingin kirjoille pakollisen seksi-kohatuksen. ... (lisää)
Uusin jäsen: Anton Niinikoski