Kaksosten aika (Dragonlance: Legendat #1) - Margaret Weis, Tracy Hickman7.60

Alkuteos ilmestynyt 1986. Runot: Michael Williams. Kuvitus: Valerie Valusek. Suomentanut Mika Renvall. Päällys: Larry Elmore. 1. painos 1993. Nidottu. 3. painos 2002. Uusi kansikuva: Matt Stawicki. Sidottu.

Peitsen sota on päättynyt. Pimeys on väistynyt. Vai onko sittenkään?

Yksi mies, mahtava arkkivelho Raistlin, aikoo kutsua pimeyden takaisin.

Vain kaksi ihmistä voi pysäyttää hänet. Toinen heistä on valon vihitty Crysania, jota Raistlin vetää puoleensa kuin liekki koiperhosta. Toinen on hänen kaksoiveljensä Caramon, jonka on tehtävä rauha itsensä kanssa ennen kuin hän voi vastustaa veljeään.

Yhdessä kentti Tasslehoffin kanssa nämä kolme lähtevät vaaralliselle aikamatkalle Suurta Mullistusta edeltäneisiin viimeisiin päiviin.

Istarin tuomitussa kaupungissa, hirveän tuhon partaalla, musta magia ja sitäkin mustempi kunnianhimo kamppailevat rakkautta ja uhrautuvaisuutta vastaan taistelussa, jossa panoksena ei ole yksin maailman, vaan myös sielun pelastaminen.

Julkaistu: 1993
Kustantaja: Jalava
Tyylit: fantasia
Avainsanat: aikamatkustus, dragonlance, dungeons & dragons
Alkuperäinen nimi: Time of the Twins
Arvosanalla: 7.60/10
Arvosanoja: 277
Muokattu: syyskuu 08, 2016

Dragonlance: Legendat -kirjasarja

Dragonlance-kirjasarjan seuraava trilogia, joka jatkaa Krynnin seikkailua siitä mihin Kronikat-sarja loppui.

Kuuluu yläsarjaan Dragonlance

Kaksosten aika (Dragonlance: Legendat #1)7.60
Kaksosten sota (Dragonlance: Legendat #2)7.42
Kaksosten koetus (Dragonlance: Legendat #3)7.58

Kirja-arvioita

8/10 |
lokakuu 15, 2007
Vaikka innostukseni perinteisempään fantasiaan ei ole enää niin voimakasta kuin esimerkiksi pari vuotta sitten, päätin kuitenkin palata vielä joksikin aikaa Dragonlancen pariin ja tarttua viimein Legendoihin, jotka ovat olleet minulla ...