Ozin prinsessa (Ihmemaa Oz #3) - L. Frank Baum7.22

Alkuteos ilmestynyt 1907.

1. laitos: Prinsessa Ozma. Otava, 1979. Suomentanut Kersti Juva. Sidottu.
2. laitos: Ozin prinsessa. Art House, 2002. Suomentanut Inka Parpola. Kuvittanut Petri Hiltunen. Kannen kuvat: Petri Hiltunen. Kansi: Kati Närhi. Sivunvalmistus: Sisko Honkala. Sidottu.

Myrskyävä meri kuljettaa Dorothyn, Ihmemaa Ozin sankarin, Evin taikamaahan, missä uudet, jännittävät seikkailut odottavat häntä – ja kaikkia nuoria lukijoita, jotka uskaltautuvat tähän lumoavaan fantasian maailmaan. Siellä Dorothy tapaa uusia ystäviä, kuten puhuvan kanan, Kuparimiehen ja kauniin prinsessa Ozman. Dorothy kuulee, että Evin kuningatar on lapsineen ilkeän Nomin kuninkaan vankina. Hän ottaa taikamattonsa ja lähtee ystävineen, Pelättimen, Peltimetsurin ja Pelkurileijonan kanssa pelastamaan heitä taian ja arvoitusten valtakunnasta.

Ozin prinsessa viihdyttää kaikenikäisiä lapsia huimine seikkailuineen aina kirjan yllätykselliseen loppuun saakka. Tarinan kruunaa Petri Hiltusen hieno kuvitus.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 1979

Tie Oziin (Ihmemaa Oz #5)5.94

Kirja-arvioita

8/10 |
huhtikuu 02, 2014
Parempi kuin kirjasarjan toinen osa, mutta ei ihan yllä ensimmäisen osan tasolle. Kirjan aloitus on lupaava. Jälleen Dorothy joutuu omituista reittiä omituiseen maahan ja lähtee seikkailemaan löytäen matkan varrella uusia ystäviä. Vasta ...
8/10 |
maaliskuu 09, 2012
Tämä oli hiukan parempi, kuin edelliset. Enemmän makuuni. Suosittelen kuitenkin koko kirjasarjaa n. 8-12 vuotiaille