Vallan kahvassa (Enkeliakatemia, #4)

Vallan kahvassa

Annie Dalton
Julkaistu: 2004 (WSOY)
Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Ulla Selkälä. Päällyksen kuva: Rian Hughes. Sidottu.

Pahuus kytee 1920-luvun Amerikassa.

Melanie Peeby on aivan tavallinen teinityttö. Hän rakastaa poikia, shoppaamista ja hyviä bileitä. Ainut ero tavalliseen tyttöön on se, että Mel on enkeli.

Enkeliakatemia-sarjan neljännessä osassa Mel saa vihdoinkin ikioman tehtävän, kun hänet lähetetään 1920-luvun Amerikkaan. Melin tehtävä on suojella tyttöä nimeltä Honesty Bloomfield. Honestyn elämä vaikuttaa liiankin täydelliseltä – itse tyttö vain on oikea kiusankappale. Mutta hemmoteltu Honestykin tarvitsee Melin apua, kun tytön isä kuolee auto-onnettomuudessa. Saman tien häviää isän liikekumppani ja kaikki perheen rahat.

Bloomfieldien mukana Mel päätyy 20-luvun Hollywoodiin, jossa kenestä tahansa voi tulla filmitähti tai ainakin tarjoilija gangsterien pitämään salakapakkaan. Enkelten kaupunki on vaarallinen – jopa niille, jotka ovat itsekin enkeleitä.

(muokattu 03.01.2015)

Hiljaisuus (Langennut enkeli, #3)Aika taistelun ja tähtivalon (Karou-trilogia, #2)LucianLoppusoitto (Langennut enkeli, #4)Langennut enkeli (Langennut enkeli, #1)
Pisania, LordStenhammar, Astorethein
Uusin jäsen: Peppi Pirhonen