Elämä, maailmankaikkeus – ja kaikki (Linnunrata, #3)

Elämä, maailmankaikkeus – ja kaikki

Douglas Adams
Julkaistu: 1991 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Life, the Universe and Everything
Tyylit: scifi
Avainsanat: huumori

Alkuteos ilmestynyt 1982. Suomentanut Jukka Saarikivi. Päällys: Heikki Kalliomaa. 9. painos 2004. Nidottu.

Kolmannen kerran Linnunradalle!!!

Douglas Adamsin (1952–2001) läpimurto oli Linnunradan käsikirja liftareille, josta on vuosien mittaan tullut todellinen kulttikirja. Sen myötä lukijat tutustuivat hurjaan verbalistiin, joka teki häpeämättömän häijyä parodiaa scifikirjoista.

Maailmanlopun ravintola oli jatkoa käsikirjalle, ja nyt saamme jo kolmannen kerran lukea viattoman maan asukin Arthur Dentin uskomattomista seikkailuista avaruudessa. Elämä, maailmankaikkeus – ja kaikki. Se on vaatimaton kirjan nimi. Ilmeisesti Adams selvittää nyt kaiken nimen edellyttämällä vakavuudella… tai sitten ei. Onhan Adamsia verrattu Kurt Vonnegutiin, Lewis Carroliin ja Jonathan Swiftiin!

(muokattu 06.12.2011)

Matkalippu utopiaanKirjeitä hyllystäniTohtori Jalkasen perintövirusElefanttiSuomalaista huumoria Samuli S:stä Pentti Saarikoskeen

Adolfina Romanov avatar

Taas kerran mahtavaa. Ei voisi oikeastaan överimmäksi mennä, mutta millä tyylillä. Kyllä Adams osaa. Kaikki mukaan viettämään kansainvälistä pyyhepäivää! Minä merkitsin sen jo kalenteriin!

Jawa_Kaapissa, NoctilucA, Wanda
Uusin jäsen: Jawa_Kaapissa