Jaakko ja jättipersikka

Jaakko ja jättipersikka

Roald Dahl
Julkaistu: 1995 (Art House)
Alkuperäinen nimi: James and the Giant Peach
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1961. Kuvittanut Quentin Blake.

1. laitos: Suomentanut Kimmo Pietiläinen. Art House, 1995 (2. painos 1998). Nelivärikuvitettu juhlapainos 2000. Sidottu.
2. laitos: Suomentanut Peikko Pitkänen. Otava, 2009. 2. painos (uusi kansikuva) 2014. Sidottu.

”Kohta tapahtuu jotakin”, Jaakko sanoi itsekseen, ”jotakin kummallista tapahtuu minä hetkenä hyvänsä”.

Jaakko on asunut kahden petomaisen tätinsä kanssa siitä päivästä lähtien, kun Lontoon eläintarhasta karannut suuri, vihainen sarvikuono söi hänen vanhempansa. Äkämä-täti ja Äimä-täti ovat todella kauheita. Heidän kanssaan Jaakko-paran elämä on pelkkää kärsimystä.

Sitten tapahtuu jotakin hyvin erikoista – jotakin taianomaista joka muuttaa täysin Jaakon kurjan olemassaolon ja vie hänet mitä ihmeellisimmälle ja uskomattomimmalle matkalle!

Roald Dahlin rakastetut lastenkirjat vievät lukijansa matkalle ilkikuriseen mielikuvitusmaailmaan. Hänen raju huumorinsa yhdistettynä Quentin Blaken rehvakkaisiin kuviin ovat yhdessä unohtumaton lukukokemus.

muokattu 05.01.2015

Lohikäärmerouvan kosto (Lohikäärmeakatemia, #2)Ada Gootti ja Humisevan karju (Ada Gootti, #3)Sigismund Virtanen Troijan sodassaTatatukin matka kristallivuorelleMalamanteri (Malamanteri, #1)
Uusin jäsen: sulavsalim