Kuka pelkää noitia

Roald Dahl
fantasia, lapset
Kuka pelkää noitia - Roald Dahl7.60

Alkuteos ilmestynyt 1983. Kuvittanut Quentin Blake. Suomentanut Sami Parkkinen. 7. painos 2005. Sidottu.

Whitbread-palkinto 1983.

Tämä ei ole satu, tämä on tarina oikeista noidista. Oikeat noidat ovat vaarallisimpia olentoja maanpäällä. Mistä voit tietää kuka on oikea noita ja kuka vain tavallinen herttainen rouva?

Jos et vielä tiedä, sinun on parasta ottaa se nopeasti selville – sillä oikeat noidat eivät inhoa mitään niin paljon kuin lapsia ja heillä on kaikenmoisia keinoja päästä näistä eroon. Tämä tarina kertoo kaiken mitä sinun tarvitsee tietää.

Kuka pelkää noitia sai lastenkirjallisuuden arvostetuimman palkinnon – Whitbread-palkinnon – ilmestyessään vuonna 1983.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 1990
Muokattu: tammikuu 01, 2015

Kirja-arvioita

7/10 |
kesäkuu 15, 2018
Hauska ja yllättävä kirja. Dahlilla todella omaleimainen ote, eikä missään muualla ole tullut vastaavanlaisia hahmoja ja tapahtumia vastaan samojen kansien välissä. Etenkin loppuratkaisu on niin epälooginen, ettei sitä osaa lainkaan ...
8/10 |
joulukuu 08, 2016
Muistan lukeneeni tämän ala-asteella useampaankin otteeseen ja oli silloin yksi suosikkikirjoistani jännittävän tarinan ansiosta. Pitäisi napata jollain kirjastoreissulla mukaan ja lukea uudestaan, josko tarina yhä jaksaa innostaa.
9/10 |
tammikuu 16, 2015
Pidin kirjasta. Luin sen parissa illassa. Dahlin kirjoitus on eloisaa ja mukaansa tempaavaa- suosittelen kaikille.
6/10 |
huhtikuu 07, 2013
Minäkin muistan kirjasta ensimmäisen kerran kuulleeni, kun ala-asteen opettaja luki sen luokalle ääneen. Olen sen jälkeen tämän muutaman kerran lukenut itsekin. Pienempänä kirja oli hirveän jännä, mutta sekava. Nykyään se on vain ...
5/10 |
maaliskuu 22, 2013
Ollessani ala-asteella opettajani luki tätä luokalleni ääneen. Itse en oikein koskaan saanut ideasta täysin kiinni, vaikka muistelen kyllä kuunteleeni tarkkaankin. Jokin tässä mättää, en tiedä oikein mikä... Tai mättääkö tässä nyt ...
7/10 |
heinäkuu 19, 2016