Aavevalo

Julkaistu: 2001 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Ghostlight
Tyylit: fantasia, kauhu, jännitys
Avainsanat: okkultismi

Alkuteos ilmestynyt 1995. Kirjoitettu Rosemary Edghillin kanssa. Suomentanut Eija Härkönen. Kansi: Jukka Murtosaari. Sidottu.

Okkulttista jännitystä!

Truth Jourdemayne työskentelee parapsykologian tutkijana Taghkanicin yliopistossa. Kirjoittaessaan isänsä elämäkertaa hän joutuu itse tekemisiin magian ja parapsykologisten ilmiöiden kanssa. Tutkijan objektiivisuus ja viileys eivät enää riitä, kun Truth kohtaa magiaa harjoittavan ryhmän, joka yrittää avata porttia tuonpuoleiseen kutsuakseen muinaiset jumalat takaisin.

Tapahtumat huipentuvat myrskyisenä yönä vanhassa syrjäisessä kartanossa, jossa taistellaan magian avulla mahtavien yliluonnollisten voimien hallinnasta...

Aavevalo on ensimmäinen osa kirjasarjaan, jossa seurataan Truth Jourdemaynen tutkimuksia okkultismin parissa.

Marion Zimmer Bradley (1930–99) oli arvostettu fantasia- ja scifikirjailija, joka kirjoitti myös okkulttisiin teemoihin liittyviä romaaneja. Hänen tunnetuin teoksensa on Avalonin usvat.

(muokattu 02.09.2017)

Murhamystiikkaa: Okkulttisia etsivätarinoita (Aavetaajuus-kirjat, #1)John Constantine – Hellblazer: Savua ja tultaKäärmeimuriVarhaiset varjotFriikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)

Eija avatar
2.0
Tarina sijoittuu lähimenneisyyteen vuoteen 1994. Kirja on tyyliltään okkultistinen jännityskirja, jossa on ripaus romantiikkaa. Juoni on yksinkertainen, suoraviivainen ja helposti arvattavissa. En keksi kirjasta mitään hyvää sanottavaa ja sarjan seuraavat osat saa jäädä lukematta.
Uusin jäsen: make juu