Korkeinta velhoutta (Velhonuoret, #3)

Korkeinta velhoutta

Diane Duane
Julkaistu: maaliskuu 1, 2005 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: High Wizardry

Alkuteos ilmestynyt 1990. Suomentanut Jorma-Veikko Sappinen. Robert Frostin runon ”Koivut” suomentanut Ville Repo. Päällys: Jussi S. Karjalainen. Sidottu.

Nita ja Kit avaruuden tähtitarhoissa

Kahden vaarallisen tehtävän jälkeen Nita ja Kit ovat kokenut velhopari. Heidän taistelunsa Yksinäistä Voimaa vastaan kalpenevat kuitenkin sen seikkailun rinnalla, johon Nitan pikkusisko Dairine heidät johdattaa.

11-vuotias Dairine perehtyy taikuuden saloihin velhokäsikirjan tietokoneversion avulla. Uusista taidoistaan innostunut tyttö haluaa heti lähteä avaruusmatkalle. Tähdeltä toiselle retkeillessään Dairine eksyy oudolle planeetalle toiselle linnunradalle. Siellä häntä odottaa Yksinäinen Voima, kuoleman luoja. Dairine on nuoruutensa ansiosta äärimmäisen vahva velho, mutta vielä kokematon. Niinpä tehtävä, johon hänet on valittu, uhkaa päätyä katastrofiin. Ehtivätkö Nita ja Kit paikalle ennen kuin Dairine saa koko maailmankaikkeuden kaaostilaan?

Irlannissa asuva Diane Duane on julkaissut uransa aikana yli kaksikymmentä scifi- ja fantasiaromaania. Velhonuoret on hänen sarjoistaan suosituin, sen kirjoja on painettu tähän mennessä yli 600 000 kappaletta.

Mukana on jälleen runsaasti jännitystä, suurta seikkailua ja nokkelaa ilkikurisuutta.” – Dragon Magazin

Duane on kärkikaartia huippuseikkailujen tekijöiden joukossa… Tämä riehakas velhotarina ilahduttaa lukijoita.” – Publishers Weekly

Korkeinta velhoutta on… korkeimman tason viihdettä.” – Locus

muokattu 23.06.2017

Haukansilmä (Pronssisoturit, #3)Velho (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #3)Nekropolis (Viisi vartijaa, #4)Klaanien laki (Soturikissat: Klaanien kirjat, #2)Tilinteon aika (Vuorileijonan varjo, #10)

Sini avatar
Kirjoittanut
Velhonuoret-sarja on ehtinyt kolmanteen osaansa. Korkeinta velhoutta ei ole nimestään huolimatta ole puhtaasti fantasiaa, vaan muistuttaa enemmänkin tieteiskirjallisuutta. Pääosaan nousee Nitan pikkusisko Dairine, joka myös vannoo Velhojen Valan, hieman ajattelemattomasti. Hän saa uuden mallisen Velhojen Käsikirjan, sen tietokoneversion ja päättää kokeilla sitä ensimmäiseksi avaruusmatkailuun ja katoaa jäljettömiin. Matkallaan hän joutuu tulikokeeseensa, jossa hänen ... (lisää)
Bensku avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Emppu101 avatar
Kirjoittanut
En pitänyt kirjasta kovinkaan paljon. Olen siihen pettynyt että kirja muistutti liikaa tieteiskirjallisuutta eikä se sisältänyt paljoakaan magiaa. Sääli. Kun luin kirjaa minua kyllästytti ja olin kirjaimellisesti nukahtaa. Pikkusiskoa esitellään liikaa kirjassa, eikä näillä näkymin sarjaan ole valitettavasti ilmestymässä lisää kirjoja vaikka loppu sellaista lupaili.
Salka
Uusin jäsen: sulavsalim