Korkeinta velhoutta (Velhonuoret #3) - Diane Duane6.48

Alkuteos ilmestynyt 1990. Suomentanut Jorma-Veikko Sappinen. Robert Frostin runon ”Koivut” suomentanut Ville Repo. Päällys: Jussi S. Karjalainen. Sidottu.

Nita ja Kit avaruuden tähtitarhoissa

Kahden vaarallisen tehtävän jälkeen Nita ja Kit ovat kokenut velhopari. Heidän taistelunsa Yksinäistä Voimaa vastaan kalpenevat kuitenkin sen seikkailun rinnalla, johon Nitan pikkusisko Dairine heidät johdattaa.

11-vuotias Dairine perehtyy taikuuden saloihin velhokäsikirjan tietokoneversion avulla. Uusista taidoistaan innostunut tyttö haluaa heti lähteä avaruusmatkalle. Tähdeltä toiselle retkeillessään Dairine eksyy oudolle planeetalle toiselle linnunradalle. Siellä häntä odottaa Yksinäinen Voima, kuoleman luoja. Dairine on nuoruutensa ansiosta äärimmäisen vahva velho, mutta vielä kokematon. Niinpä tehtävä, johon hänet on valittu, uhkaa päätyä katastrofiin. Ehtivätkö Nita ja Kit paikalle ennen kuin Dairine saa koko maailmankaikkeuden kaaostilaan?

Irlannissa asuva Diane Duane on julkaissut uransa aikana yli kaksikymmentä scifi- ja fantasiaromaania. Velhonuoret on hänen sarjoistaan suosituin, sen kirjoja on painettu tähän mennessä yli 600 000 kappaletta.

Mukana on jälleen runsaasti jännitystä, suurta seikkailua ja nokkelaa ilkikurisuutta.” – Dragon Magazin

Duane on kärkikaartia huippuseikkailujen tekijöiden joukossa… Tämä riehakas velhotarina ilahduttaa lukijoita.” – Publishers Weekly

Korkeinta velhoutta on… korkeimman tason viihdettä.” – Locus

Julkaistu: maaliskuu 1, 2005
Kustantaja: WSOY
Alkuperäinen nimi: High Wizardry
Arvosanalla: 6.48/10
Arvosanoja: 83
Muokattu: kesäkuu 23, 2017

Velhonuoret -kirjasarja

Velhonuorissa on ilmestynyt englanniksi kymmenen kirjaa. Sarjan suomentaminen jäi kesken.

Haluatko velhoksi? (Velhonuoret #1)6.50
Syvintä velhoutta (Velhonuoret #2)6.72
Korkeinta velhoutta (Velhonuoret #3)6.48

Kirja-arvioita

6/10 |
syyskuu 08, 2012
En pitänyt kirjasta kovinkaan paljon. Olen siihen pettynyt että kirja muistutti liikaa tieteiskirjallisuutta eikä se sisältänyt paljoakaan magiaa. Sääli. Kun luin kirjaa minua kyllästytti ja olin kirjaimellisesti nukahtaa. Pikkusiskoa ...
6/10 |
maaliskuu 28, 2007
Velhonuoret-sarja on ehtinyt kolmanteen osaansa. Korkeinta velhoutta ei ole nimestään huolimatta ole puhtaasti fantasiaa, vaan muistuttaa enemmänkin tieteiskirjallisuutta. Pääosaan nousee Nitan pikkusisko Dairine, joka myös vannoo Velhojen ...
10/10 |
lokakuu 04, 2013