Mulgaratin raivo (Spiderwickin kronikat, #5)

Mulgaratin raivo

Holly Black, Tony DiTerlizzi
Julkaistu: helmikuu 7, 2005 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Wrath of Mulgarath

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu.

Mallory, Jared ja Simon Grace tuskin aavistivat, millaiseen seikkailuun he joutuivat muutettuaan yhdessä äitinsä kanssa Lukkivyöryn kartanoon. Jotain vieläkin jännittävämpää on edessä, sillä viisiosainen sarja lähestyy nyt hurjaa huipennustaan.

Kun Mallory on pitkän kamppailun jälkeen pelastettu kääpiöiden kynsistä, lapset palaavat väsyneinä kotiin. He ovat viimein valmiita kertomaan äidille haltioista, mörköpeikoista ja Haltijakirjasta, jota kaikki tavoittelevat keinoja kaihtamatta. Kartanossa heitä odottaa kuitenkin melkoinen yllätys.

Lukkivyöry on sotkettu perinpohjin, ikkunat rikottu ja sohvalla värjöttelee pikkutonttu Yks'tikki. Pian selviää, mitä hän tarkoittaa synkillä sanoillaan:

”Minä taistelin kovin,
mutta kestin vain tovin. (…)
Pelkät peikot vielä rökitän, niin luulin.
Hirviö vain ilkkui halveksuvin huulin.”

Muodonmuuttajahirviö Mulgarat ja mörköpeikot ovat kaapanneet äidin!

muokattu 13.01.2009

Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Artemis Fowl: Tehtävä Pohjoisessa (Artemis Fowl - Sarjakuva, #2)Ikuisuus (Väristys, #3)Ikimaa: Soturin tie (Ikimaa, #1)Tuonella kulkijat (Louhi-sarja, #2)

Soturiorava avatar
Kirjoittanut
Tämä on koko sarjan paras osa ja tällä kertaa pidempi. Tuli ehkä hieman surullinen mieli kun tämä oli sarjan viimeinen kirja ja siinä seuraavassa sarjassa on eri hahmot eikä näitä samoja.
Uusin jäsen: Ella Parviainen