Magian väri (Kiekkomaailma, #1)

Magian väri

Terry Pratchett
Julkaistu: 2000 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: The Colour of Magic
Tyylit: fantasia
Avainsanat: huumori, lohikäärmeet, tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 1983. Suomentanut Marja Sinkkonen. Kannen kuva: Josh Kirby.

1. painos: Karisto, 2000. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Karisto, 2004. Nidottu.

Liikkeellä on äärettömän omalaatuinen retkue: täysin tumpelo velho, kirkasotsainen turisti, lohikäärme, matka-arkku joka kipittää kätevästi omilla jaloillaan... ja kaikki tämä jättiläismäisen kilpikonnan selässä.

Vuonna 1983 ilmestynyt MAGIAN VÄRI loi pohjan Pratchettin maailmanmaineelle. Nyt voit lukea miten kaikki alkoi!

Terry Pratchett on Englannin tämän hetken myydyin kirjailija – omaleimainen humoristi jonka tuotantoa on mahdoton luokitella. Hän on luonut aivan oman kirjallisuudenlajinsa.

(muokattu 25.11.2017)

Lohikäärmerouvan kosto (Lohikäärmeakatemia, #2)Lohikäärmeen retkikunta (Lumotun metsän kronikat, #3)Lohikäärmeen etsintä (Lumotun metsän kronikat, #2)Vartijat hoi! (Kiekkomaailma, #8)Lohikäärmeen prinsessa (Lumotun metsän kronikat, #1)

Iria avatar
Minun ensimmäinen Pratchettini oli kyllä sellainen kirja, joka vei mukanaan. Olisin varmasti lukenut kirjan yhdeltä istumalta, jos olisin hivenen nopeampi lukija. Henkilöhahmoihin tykästyin heti alkusivuilla ja erityisesti tumpeloon Rincewindiin oli helppo samaistua. Kiekkomaailma on hyvin mielenkiintoinen ympäristö erikoisine luonnonilmiöineen. Kieli on railakkaan humoristista ja lukija tulee väkisinkin hyvälle tuulelle. Suosittelen kaikille niille, jotka eivät ota fantasiaa liian vakavasti!
Armo avatar
Kirjassa oli sopivasti huumoria ja hahmoilla oli hauskat nimet kuten Kakskukka tai Lio!rt,Kring oli myös hauska. Itse tykkäsin kirjasta.
tintti89 avatar
Olisin odottanut tältä kirjalta enemmän, on sitä sen verran paljon kehuttu. Itseeni ei tämä kirja iskenyt. Se oli kirjoitettu hyvin ja sopivan humoristisella tavalla, mutta jokin puuttui. Juoni oli sinänsä ihan hyvä, mutta jotenkin tuntui aina välillä puuduttavalta lukea kirjaa. Mielestäni kirja hyppelehti vähän liikaa paikasta toiseen. Henkilöhahmot tuovat ison plussan kirjaan.
Pisania, Kuurankukka
Uusin jäsen: Irma Niemiaho