Tuulten viesti (Tarinankertoja, #2)

Tuulten viesti

Sue Harrison
Julkaistu: 2000 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Cry of the Wind
Tyylit: paleofiktio

Alkuteos ilmestynyt 1998. Suomentanut Anu Niroma. Päällyksen kuva: Michael Evans. Sidottu, kansipaperi.

Kiitetyn Tarinankertoja-trilogian toinen romaani

Parantajanainen K'os elää päällikön orjana Lähijoen kylässä, mutta hän on päättänyt kostaa ja päästä omiensa, serkkujokelaisten luo. Katkeroitunut K'os on vannonut tuhoavansa niin päällikön kuin jokaisen vihollisensa, jopa omana poikanaan kasvattamansa Chakliuxin.

Chakliux on arvostettu tarinankertoja, viisas ja vahva metsästäjä. On hänellä heikkoutensakin, tunteet toista tarinankertojaa, kaunista Aqamdaxia kohtaan. Rakastavaisilla ei kuitenkaan näytä olevan yhteistä tulevaisuutta, sillä Aqamdax on julman ja vaarallisen miehen vaimo.

Moni muukin näkisi tarinankertojat mieluummin tuhon omina kuin yhdessä. Yhteinen rakkauden ja totuuden kaipuu saa Chakliuxin ja Aqamdaxin uhkarohkeisiin tekoihin ja lopulta tielle, joka vie heidät kauas turvallisen tuntuisita oloista.

(muokattu 26.04.2016)

Äiti maa, isä taivas (Ensimmäiset ihmiset, #1)PeuraheimoHevosten laakso (Maan lapset, #2)Punahirven tytär (Punapeuran metsästäjät, #1)Sisar Kuu (Ensimmäiset ihmiset, #2)

w-a-r-i avatar
4.5
Tykkäsin kovasti! Ensimmäiset ihmiset sarja Harrisonilta oli kyllä nopeampi tempoinen, ja siihen totuttuani (jokainen kirja käsitteli vähän eri ihmisiä) tämä ainainen samojen ihmisten pyörittely tuntuu vähän hassulta :D Mutta verrattuna yleisesti kirjasarjoihin, niin ihan normaaliahan se on. Kirja on viihdyttävä, jännittävä ja juonenkäänteet on hauskoja :) Suosittelen!
Glaurung, , Scion
Uusin jäsen: Katariina Kauta-Mero