Kivinen haukka (W.I.T.C.H.: Ajan verkko, #1)

Kivinen haukka

Lene Kaaberbøl
Julkaistu: 2004 (Sanoma Magazines Finland)
Alkuperäinen nimi: Stenfalken
Käännetty englanniksi: Silverhorse

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Saara Hyyppä. Sidottu.

Will, Irma, Taranee, Cornelia ja Hay Lin näkevät painajaisia. Ansa… pelottava kutistuminen… harmaa kummitusolento… mitä tytöille yritetään sanoa?

Satoja vuosia sitten, toisella aikakaudella ja toisella planeetalla, rikottiin maaginen Vallanomena. Se, joka joskus yhdistää Omenan sirpaleet, saa haltuunsa koko maailmankaikkeuden. Ajan aave Gorgo on paennut Kandrakarin vankilasta ja aikoo palata ajassa taaksepäin, etsiä Vallanomenan sirpaleet käsiinsä ja ottaa ajan ohjat käsiinsä. Jonkun täytyy etsiä sirpaleet ennen pahaan pyrkivää Gorgoa! Oraakkeli pyytää apuun rohkeat Kandrakarin vartijat, Witch-tytöt. Alkaa jännittävä ja paikoin vaarallinenkin seikkailu, jossa liikutaan ajassa ja saadaan apua Muurahainen-nimiseltä yksinäiseltä pojalta.

Ajassa matkustaminen näet vie veronsa niin maailmankaikkeudelta kuin matkustajalta itseltäänkin. Se vaarantaa verkon tasapainon ja riistää meiltä tietoisuuden siitä, keitä me oikeastaan olemme ja minne me kuulumme. Ne varomattomat, jotka harrastavat sitä liikaa, muuttuvat haamuiksi – ajan aaveiksi, joilla ei ole edes kiinteää ruumista, joka ankkuroisi heidät aikaan...

(muokattu 25.01.2009)

Tulinoita (Taika-akatemia, #1)Myrskylä (Myrsky, #1)Yliluonnollisesti (Paranormaali, #2)Vainuttu (Susiraja, #4)Maagikko (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #2)
LordStenhammar, Jussi
Uusin jäsen: Jere Jokinen